کد خبر: ۱۹۱۲۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۰۱ دی ۱۳۹۲
آخرین نظرسنجی انجام گرفته در آمریکا تأییدکننده دیدگاه تحلیل‌گرانی است که می‌گویند اوباما بدترین سال ریاست جمهوری خود را در سال ۲۰۱۳ سپری کرد، هر چند که اوباما این موضوع را رد می‌کند.
به گزارش 598، نظرسنجی مشترک مؤسسه جی‌اف‌کا و خبرگزاری آسوشیتدپرس که حد فاصل ۵ تا ۹ دسامبر انجام شده نشان می‌دهد ۵۹ درصد مردم آمریکا از نحوه مدیریت اوباما در زمینه مسائل اقتصادی ناراضی هستند و ۶۱ درصد، عملکرد وی در بخش بهداشت و درمان را غیر قابل قبول توصیف می‌کنند. در مجموع ۵۸ درصد آمریکایی‌ها عملکرد اوباما را رد می‌کنند و ۴۰ درصد آن را تأیید کرده‌اند.

همچنین ۵۳ درصد - در مقابل ۳۴ درصد- گفتند که سرعت تخلیه نیروها از افغانستان کند است و ۵۷ درصد معتقدند اصل حمله به افغانستان کار اشتباه و غلطی بود. اکثر آمریکایی‌ها از اوباما می‌خواهند که هر چه سریع‌تر نیروها را از افغانستان خارج کند.
با این حال باراک اوباما روز جمعه در کاخ سفید گفت گمان نمی‌کنم که سال ۲۰۱۳- آنطور که تحلیلگران سیاسی می‌گویند- «بدترین سال» دوران ریاست جمهوری‌ام باشد.
اوباما در سخنانی که به مناسبت پایان سال ۲۰۱۳ در یک کنفرانس خبری در واشنگتن ایراد کرد گفت درست است که در نظرسنجی‌ها رقم بالایی را نمی‌گیرد اما میزان محبوبیتش در طی دوران ریاست جمهوری بارها بالا و پایین رفته است. او گفت اگر به نظرسنجی‌ها علاقه داشت، هرگز کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شد.
او در موضعی که حاکی از خوی استکباری تغییرناپذیر رژیم ایالات متحده دارد، گفت درباره ایران همه گزینه‌ها همچنان روی میز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها