کد خبر: ۱۹۱۲۴۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۰۱ دی ۱۳۹۲
دولت با اجرای این سیاست به ظاهر می خواهد قدرت خرید مردم را افزایش دهد ولی در باطن به دنبال افزایش قیمت جهت تحریک بازار است. این اقدام در کوتاه مدت در بازار رونق ایجاد خواهد کرد ولی مجددا بازار را وارد رکود شدیدی می کند.

به گزارش 598، عضو سابق شورای عالی مسکن درباره آینده بازار مسکن گفت: اگر دولت بازار مسکن را تحریک نکند، بعید است بازار مسکن با جهش قیمتی در ماه های آتی روبرو شود.


افشین پروین پور در گفتگو با تراز گفت: در حال حاضر رکود موجود در بازار سنگین است و از طرف دیگر  قدرت خرید مردم نیز پایین است.


وی با بیان اینکه اگر دولت قرار باشد برای خرید مسکن تسهیلات بدهد، تقاضا تحریک خواهد شد، خاطر نشان کرد: فارغ از اینکه بانک ها توان این کار را داشته باشند یا نه، این کار باعث جهش قیمتی در بازار مسکن خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: این سیاست دولت، بارها در دهه های اخیر اجرا شده و در هر بار نیز شوک قیمتی به بازار مسکن وارد کرده است.


پروین پور اظهار داشت: دولت با اجرای این سیاست (تسهیلات خرید مسکن) به ظاهر می خواهد قدرت خرید مردم را افزایش دهد ولی در باطن به دنبال افزایش قیمت جهت تحریک بازار است.


وی گفت: این اقدام در کوتاه مدت در بازار رونق ایجاد خواهد کرد ولی مجددا بازار را وارد رکود شدیدی می کند.


عضو سابق شورای عالی مسکن تصریح کرد: این سیاست غلطی است که صرفا تاثیرمثبت آن در کوتاه مدت است.


وی در ادامه به مسکن اجتماعی اشاره کرد و افزود: این طرح در دنیا تجربه شده و شکست خورده است. اولین بار این اقدام بعد از جنگ جهانی دوم برای به سامان کردن و ایجاد سرپناه موقت برای افراد بی خانمان اجرا شد.


وی با بیان اینک که این طرح در راستای تفکرات نئولیبرالی و آمریکایی است، تاکید کرد: ایجاد واحدهای کوچک و استیجاره ای ناهنجاری های اجتماعی به همراه دارد.


پروین پور گفت: دولت در این سیاست بیشتر به دنبال تامین منافع سرمایه داران فعال در ساخت و ساز است تا مردم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها