کد خبر: ۱۹۱۰۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
کارلوس کي‌روش مي‌گويد با تيم ايران از جهنم گذر کرده‌ و وارد بهشت شده است.

کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم فوتبال ايران که در تعطيلات بسر مي‌برد،‌ در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي درباره موضوعات مختلفي سخن گفت.

به گزارش ايسنا ، کي‌روش درباره قطع همکاري با تيم ملي پرتغال و حضور در تيم ملي ايران گفت: وقتي تيم ملي پرتغال را در سال 2010 ترک کردم همه چيز براي من به پايان نرسيد. مهم‌ترين نکته براي من اين بود که بتوانم در جام جهاني 2014 حضور داشته باشم. وقتي قبلا تجربه حضور در جام جهاني را داشته باشي، خيلي دوست داري تا دوباره آن را تجربه کني و به همين خاطر انگيزه زيادي داشتم تا بتوانم همراه تيمي در جام جهاني 2014 برزيل حضور داشته باشم. اين فرصت از طريق ايران برايم فراهم شد.

وي گفت: براي من هدايت تيم ملي ايران چالش بزرگي بود که پيش پاي من قرار گرفت زيرا فوتبال ايران فاصله زيادي با کره جنوبي، ژاپن و حتي استراليا داشت و من دوباره يک انگيزه جديد را در دوران مربي‌گري خود خلق کردم.

کي‌روش درباره گروه ايران در جام جهاني 2014 برزيل در کنار تيم‌هاي آرژانتين، بوسني و نيجريه گفت: براي ايران بايد بگويم که ما از جهنم دور انتخابي گذر کرده‌ايم و اکنون در بهشت هستيم. اکنون وقت لذت بردن، پيشرفت، حس غرور داشتن و افتخارآفريني براي مردم ايران است. البته انتظارات مردم هميشه بالاست اما من انتظارات معمولي از تيمم دارم. ما به برزيل مي‌رويم و تلاش خواهيم کرد تا بتوانيم از گروه خود به دور دوم صعود کنيم. کاري که ايران تاکنون موفق به انجام آن نشده است.

سرمربي تيم ملي ايران درباره فاصله تيم‌هاي آسيايي با تيم‌هاي تراز اول دنيا گفت: وقتي به فوتبال آسيا برگشتم و شرايط را ديدم واقعا نااميد شدم. قبلا مدتي در ژاپن و امارات مربي‌گري کردم و اين بار در بازگشت دوباره خود به آسيا نااميد شدم. در آسيا دو کشور کاملا پيشرفته وجود دارد. ژاپن و کره جنوبي. بقيه تيم‌ها تلاش مي‌کنند تا به شرايط آن‌ها برسند. البته اين گفته من به معني اين نيست که فوتبال در خون بقيه مردم نيست بلکه در خيلي از موارد منابع مالي آن‌ها بسيار کم است و يا اينکه جمعيت فوتبالي کمي دارند. ذهنيت، ‌ساختار و نوع رقابت، سازماندهي، زمين‌هاي مسابقه، بعد مسافت اين‌ها باعث مي‌شود که فاصله زيادي بين فوتبال آسيا با فوتبال آمريکاي جنوبي و اروپا ايجاد شود. نبايد به تلاش‌هاي صورت گرفته براي کاهش فاصله سطح فوتبال آسيا دلخوش کرد. اين‌ها کافي نيست و هنوز فاصله زيادي بين سطح فوتبال آسيا و فوتبال اروپا و آمريکاي جنوبي وجود دارد.

سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران در پايان درباره پيشنهاد تاتنهام و حضور در ليگ برتر انگليس به راديو بي‌بي‌سي گفت: قطعا از اين موضوع خوشحال شدم. تاتنهام تيمي است که من احترام زيادي براي آن‌ها قائل هستم. آن‌ها باشگاهي بزرگ و حرفه‌اي در انگليس هستند. در چند وقت اخير يک سري ارتباطاتي با چند تيم ليگ برتري داشته‌ام. بايد اين را اعلام کنم که يکي از آرزوهاي مربي‌گري من بازگشت به ليگ جزيره است. حضورم در منچستريونايتد در ليگ برتر، يکي از بهترين دوران مربي‌گري من بوده است.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها