کد خبر: ۱۹۰۹۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در لایحه بودجه ۹۳ برخی سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش با سهم ۱۰ درصدی از بودجه عمومی، بودجه عملیاتی ارائه کرده‌اند.

به گزارش پايگاه 598 هادی قوامی نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به بیان تحلیل و نظراتش در مورد لایحه بودجه سال 93 پرداخت و گفت: به موقع ارائه شدن و همراه بودن گزارش‌های لازم مانند گزارش عملکرد سال‌های 90، 91 و پیش‌بینی عملکرد سال 92 از جمله نقاط قوت لایحه بودجه سال 93 به شمار می‌رود.

وی افزود: در بخش درآمدها تلاش شده که لایحه بودجه واقعی شود و پروژه‌ها هم اولویت‌بندی شده است، بنابراین اعتبار پروژه‌های عمرانی 33 درصد کاهش یافته یعنی از 57 هزار میلیارد تومان سال 92 به 37 هزار میلیارد تومان در سال 93 کاهش یافته است.

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در لایحه بودجه 93 به پروژه‌های با 80 درصد پیشرفت فیزیکی اعتبار بیشتری تخصیص داده شد، یعنی از بیش از 3 هزار پروژه‌ای که در دست اقدام بوده 246 عدد آن در سال 93 به اتمام می‌رسد، لذا به این تعداد اعتبار بیشتری تخصیص داده شده است.

قوامی در مورد نحوه تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی با درصدهای پیشرفت کمتر گفت: در گام دوم به پروژه‌هایی که بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبار تخصیص داده می‌شود و در گام‌ سوم به پروژه‌هایی که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بنابراین حدود 10 درصد اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی رشد هزینه‌های جاری را یکی دیگر از ویژگی‌ها و نقاط قوت لایحه بودجه 93 دانست و در این رابطه تصریح کرد: تورم امسال 35 درصد است و تورم سال آینده 25 درصد هدف‌گیری شده است، بنابراین حدود 19.5 درصد هزینه‌های جاری رشد داده شده، تا بتواند مارپیچ تورم را کنترل کند.

نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی در خصوص افزایش درآمدهای استحقاقی که از آن تحت عنوان درآمدهای مالیاتی نام برده می‌شود، گفت: درآمدهای مالیاتی را دولت از 45 هزار میلیارد تومان سال 92 به 55 هزار میلیارد تومان افزایش داده و حدود 11 هزار میلیارد تومان هم برای حقوق و عوارض گمرکی پیش‌بینی شده که در مجموع 66 هزار میلیارد تومان می‌شود.

قوامی گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده به معنای افزایش نرخ‌های مالیات نیست، بلکه در خصوص این موضوع تأکید شده تا برای کسب درآمدهای مالیاتی بر روی بخش‌هایی که فرار مالیاتی دارند، توجه شود.

وی افزود: در لایحه بودجه 93 همچنین برای کلیه حقوق‌بگیران معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 93 بودجه برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها به عنوان مثال سازمان آموزش و پرورش به صورت عملیاتی ارائه شده است و از آنجایی که 10 درصد از بودجه عمومی به این سازمان تعلق می‌گیرد، عملیاتی بودن آن دارای اهمیت است.

قوامی اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 93 شاخص‌های کلان مانند کاهش تورم از 40 به 25 درصد و کاهش رشد نقدینگی هدف گیری شده است که این موضوع به عنوان یکی از نقاط قوت لایحه محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین صرفه‌جویی و اولویت‌بندی در هزینه‌های جاری نیز از ویژگی‌های لایحه بودجه 93 به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها