کد خبر: ۱۹۰۷۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۲۸ آذر ۱۳۹۲

در حالی که بدرفتاری مقامات آمریکایی با یک دیپلمات هندی حین دستگیر کردن وی، مناقشه‌ای را میان واشنگتن و دهلی نو به وجود آورده است، یک دادستان آمریکایی از نحوه برخورد با این دیپلمات هندی دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پریت بهارارا، دادستان منهتن آمریکا که اصالت هندی دارد، در بیانیه بلند اظهار داشت که تمایل دارد شبهات پیرامون دستگیری "دویانی خوبراگید"، معاون کنسولگری کل هند در نیویورک را برطرف کند.

وی این سوال را مطرح کرد که چرا بیش از آنکه برای کسی که از خوبراگید شکایت کرده دلسوزی شود با این دیپلمات هندی همدردی می شود؟

بهارارا نوشت: خوبراگید از احترامی برخوردار بوده که دیگر متهمان و شهروندان آمریکایی از آن‌ برخوردار نبودند.

بهارارا عنوان کرد که تنها انگیزه دستگیری این دیپلمات این بوده که هر کسی که قانون را می‌شکند صرف نظر از وضعیت اجتماعی و میزان قدرت و ثروتش باید پاسخگو باشد.

وی گفت که خوبراگید در جریان دستگیر شدن و آنچه که از سوی وی بازدید بدنی توهین آمیز همراه با برهنگی خوانده شده، توسط یک مامور زن پلیس بازدید بدنی کامل شده است.

این دادستان آمریکایی گفت که این رویه یک رویه استاندارد برای هر متهم در آمریکا چه ثروتمند و چه فقیر و چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی است.

در این بیانیه شدیدا الحن بهارارا گفت که این دیپلمات اتهامش این بوده که سعی داشته قوانین حمایت از مستخدمان و کارگران دیپلمات‌ها در آمریکا در مقابل بهره کشی از آن‌ها را نقض کند.

این در حالی است که رسانه‌های هند گزارش دادند این دیپلمات زن هندی از سمت خود به عنوان معاون کنسولگری کل هند در نیویورک کنار گذاشته شده و به هیات سازمان ملل در این شهر منتقل شده تا جلوی پیگرد قضایی وی گرفته شود.

خوبراگید پس از بازداشت شدن در 12 دسامبر اکنون با قید وثیقه آزاد است.

وی به بهره کشی از یکی از مستخدمان خود و کار کشیدن از وی بیش از میزان ساعت ذکر شده در قراردادش و دادن دستمزدی حدود نصف دستمزد ذکر شده در قرارداد متهم شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها