کد خبر: ۱۹۰۶۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۸ آذر ۱۳۹۲
بانک ورزش - کمیسیون اروپا اعلام کرد که در مورد کمک های مالی دولتی که به چند باشگاه فوتبال اسپانیایی پرداخت شده، تحقیق سه جانبه ای انجام خواهد شد.

رئال مادرید و بارسلونا در میان فهرست این باشگاه ها قرار دارند.
نماینده تعدادی از باشگاه های اروپا هم با ارائه شکایتی در سال 2009، باشگاه آتلتیکو مادرید را متهم کرده است که با دریافت کمک های مالی دولت که بصورت مزایای مالیاتی بوده از کمک های غیر عادلانه دولتی، بهره مند شده است.

خواکین آلومنیا، کمیسر رقابت اروپا در این مورد می گوید:” برای دریافت کمک های دولتی باید شرایط شرکت های تجاری که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، بررسی شود. برای تشخیص واجد شرط بودن دریافت این کمک ها، دستور العمل هایی در مورد چگونگی بازسازی ساختارشرکت ها وجود دارد اما در این تحقیقات باید به موارد مختلفی توجه داشت. ما در ابتدا این موارد را بررسی کرده و سپس در مورد آن تصمیم گیری خواهیم کرد. من نتیجه این تحقیقات را به همکارانمان ارائه خواهم کرد تا با قوانین و دستور العمل های مربوطه مطابقت دهند.”

باشگاه اوساسونا هم یکی دیگر از باشگاه هایی است که کمک های مالی دولتی را دریافت کرده است. نحوه این کمک های دولتی یا به صورت اعمال معافیت های مالیاتی بوده است و یا در برخی موارد کمک نقدی شامل حال باشگاه ها شده است.

کمیسر رقابت اروپا اعلام داشته که باشگاه های حرفه ای فوتبال باید مسائل اقتصادی خود را با استفاده از منابع خود مدیریت کنند و این مدیریت نباید از جیب پرداخت کنندگان مالیات صورت گیرد.

یکی دیگر از نکاتی که در این پرونده مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، فروش زمین تمرین رئال مادرید به شهرداری این شهر است که باشگاه رئال از قِبَل آن سود چشمگیری کسب کرده است.

والنسیا، الچه و هرکولس هم سه باشگاه دیگری هستند که به خاطر دریافت کمک مالی از دولت محلی که به شکل وام های بانکی بدون وثیقه بوده، مورد تحقیق قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها