کد خبر: ۱۹۰۶۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۵     ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
قریب به 16000 سلاح آمریکایی تولید شده در کارخانجات رسمی این کشور مفقود شده و بسیاری از آنها فاقد شماره سریال برای شناسایی در صورت وقوع جرم هستند.

به گزارش 598 به نقل از جهان از پایگاه اطلاع‌رسانی راوستوری، از سال ۲۰۰۹ تاکنون قریب به ۱۶۰۰۰ سلاح تولید شده در کارخانجات اسلحه‌سازی ثبت‌شده آمریکایی مفقود شده و اثری از آنها نیست.
بنابراین گزارش، تعداد کثیری از این تسلیحات مفقود شده فاقد هرگونه شماره سریال قابل پیگیری است و بنابراین کاملا به درد باندها و گروه‌های خلافکار می‌خورند.

"مرکز مقابله با خشونت بردی" در گزارشی این تسلیحات مفقود شده را بسیار خطرناک دانسته و اعلام کرده است که بسیاری از کارگران این کارخانجات که به تسلیحات شماره نخورده دسترسی داشته و می‌توانند آنها را قاچاق کنند، افراد معتادی هستند که هیچ کنترلی در خصوص آنها انجام نشده است.

این گزارش حاکی از آن است که قوانین فدرال آمریکا در خصوص کارخانجات اسلحه‌سازی به حدی سست است که این کارخانه‌ها می‌توانند شب‌ها درب خود را باز گذاشته و به قاچاقچیان آزادانه اجازه سرقت سلاح دهند.

آمریکا همه ساله شاهد تعداد کثیری عملیات مسلحانه مجرمانه در داخل خاک خود است که بسیاری از آنها با همین تسلیحات غیرقابل پیگرد انجام می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها