کد خبر: ۱۹۰۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
این حادثه زمانی اتفاق افتاد که به 3000 عضو ˝جامعه مسلمانان امریکا در نیویورک˝ گفته شد که زنان محجبه نمی‌توانند به بخش‌هایی از پارک سرگرمی ˝رای˝ وارد شوند.
به گزارش 598 ،گزارش شبکه پرس تی‎وی، طبق تصاویر ویدئویی، پلیس منطقه "وستچستر" نیویورک، دو زن را در پارکی در پایان ماه مبارک رمضان به خاطر حجاب دستگیر کرده است.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که به 3000 عضو "جامعه مسلمانان امریکا در نیویورک" گفته شد که زنان محجبه نمی‌توانند به بخش‌هایی از پارک سرگرمی "رای" وارد شوند.

این زنان می‌گویند در حالی که داشته‌اند با ماموران پارک درباره این قانون صحبت می‌کرده‌اند با پلیس تماس گرفته شده و پلیس با توسل به زور آن‎ها را دستگیر کرده است.

پس از حادثه 11 سپتامبر برخی شرکت‌های خصوصی سیاست منع حجاب را وضع و زنان را به خاطر حفظ حجاب اخراج کرده‌اند. برخی مراجعه کنندگان می‌گویند که احساس می‌کنند زنان مسلمان انگشت‌نما می‌شوند.

با این حال مقامات این پارک می‌گویند که برخی قسمت‌های پارک هیچ ‌نوع پوشش سر حتی کلاه‌های بیس‌بال نیز مجاز نیست.

این قانون در این پارک در پی کشته شدن سه تن طی سال‌های 2004 تا 2007 وضع شد. هرچند مقامات پارک اذعان می‌دارند که لباس هیچ نقشی در این حوادث نداشته است، با این حال سیاست منع حجاب به عنوان سطحی مکمل آن‎چه که امنیت می‌خوانند وضع شده است.

بنا بر ادعای پلیس، در مجموع 15 تن، اکثرا متهم به بر هم زدن نظم، در این پارک دستگیر شده‎اند. یک سخنگوی پلیس در این باره مدعی شده است که استفاده از زور علیه این افراد ارتباطی با مذهب آن‎ها ندارد.

زنان مسلمان حاضر در این پارک می‌گویند که تصاویر ویدئویی نشانگر واقعیت ماجراست و هرچند نمی‌دانند چه اقدام قانونی در این باره انجام خواهند داد اما این را می‌دانند که در آینده دیگر به این پارک نخواهند آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها