کد خبر: ۱۹۰۴۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۲۷ آذر ۱۳۹۲
مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما گفت: با توجه به درخواست مخاطبان و علاقه آنها، پخش برنامه تلویزیونی «سمت خدا» همچنان ادامه دارد.
«محمد تورنگ» مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما در گفت‌وگو با  فارس گفت: شبکه سه سیما، معناگراترین، خلاق‌ترین، بهترین و جذاب‌ترین گزینه انتخابی جوانان در میان شبکه‌های تلویزیونی داخلی و ماهوره‌ای قابل دریافت است که تلاش می‌کند با ساختاری پویا با همه اقشار و صنوف و با تاکید بر قشر جوانان ارتباطی دوسویه ای را با مخاطبانش برقرار کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌هایی که صورت گرفته در حال حاضر برنامه سمت خدا یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رسانه ملی محسوب می‌شود و مخاطبان هم روزانه خواسته‌های خودشان را از این برنامه مطرح می کنند با این وجود می توان فهمید که حضور کارشناسان برجسته و محتوای برنامه توانسته جریان موثری را در کشور ایجاد کند.
 
تورنگ در پاسخ به این سوال که شما برنامه سمت خدا را در میان برنامه‌هایی از این دست موفق ارزیابی می‌کنید؟،‌عنوان داشت: بله. با توجه به ساختار، فرم و نحوه پرداخت موضوع توانسته موفق باشد. در حقیقت همیشه مردم به دنبال شکل و چگونگی زندگی دینی در زندگی شان هستند بسیاری از هموطنان دنبال راه‌کارهایی برای زندگی صحیح و دینی می‌گردند اما در این راه با مشکلاتی مواجه می‌شوند و به دنبال پاسخ برای پرسش‌هایشان می‌گردند. برنامه‌های معارفی می‌توانند با زبان هنر این موضوع را تبیین کنند و به شکل‌های مختلفی به نیازهای مخاطبان پاسخ بگویند و به نوعی روش‌های کاربردی زندگی دینی را آموزش بدهند. مهمترین پیام این برنامه این است که زندگی بشری با دین و دین مداری شیرین می‌شود.
 
وی درباره این موضوع که به فکر تغییر در ساختار برنامه نیستید؟ تصریح کرد: همین طریق ، محتوا ، شکل و قالب خوب است البته اگر مخاطبان در برنامه‌هایی بصورت حضوری و گردهمایی هم جمع شوند و ارتباط چهره به چهره با کارشناسان و خود مخاطبان هم با هم ارتباط چهره به چهره داشته باشند خیلی مناسب به نظر می‌رسد. اگر مخاطبان در برنامه حضور داشته باشند خود آنها هم تجربه‌های شیرین دینی دارند که می‌شود از همین طریق تبادل تجربیات صورت بگیرد.
 
وی گفت: همه تلاش ما این هست که دین را به شکل صحیح به مردم ارائه کنیم. قطعا آینده بهتر جامعه با تحول معنوی و یاری همگان میسر خواهد بود که امیدواریم من و همه همکارانم در این گروه بتوانیم در این حوزه تاثیرگذار باشیم. با توجه به رشد فزاینده و سریع ابزارها و فرمت‌های اطلاع رسانی و حضور رسانه‌های مختلف با ترفندها و پیچیدگی‌های خاص خود و از طرفی ناکارآمد بودن برخی از شیوه‌های متداول، ضروری است جهت رساندن پیام منطقی، فطری و علمی معارف دینی از شیوه های جدید خلاقانه و به روز و ابزارهای کارآمد و علمی با لحاظ آیتم های روانشناختی، جامعه شناختی و تربیتی استفاده شود. اما از نظر من دچار روزمرگی شدن و بدور از جامعه و واقعیت های جامعه بودن  و عامل نبودن خود ما دست اندرکاران به دستورات دینی مهمترین آسیب‌ها می‌تواند باشد که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.
 
وی همچنین درباره اینکه برنامه «سمت خدا» تا چه زمانی روی آنتن خواهد رفت؟ گفت: با توجه به درخواست‌های بی‌شمار مخاطبان و نیاز مردم به این برنامه، همچنان سمت خدا برای مخاطبان تلویزیون پخش خواهد شد.
 
وی در پاسخ به اینکه امکان تغییر زمان پخش این برنامه وجود دارد تا همه اعضای خانواده بتوانند از آن استفاده کنند؟، نیز عنوان داشت: پیشنهاداتی در این زمینه شده تا در ساعاتی همچون اوایل شب هم این برنامه تولید و پخش شود اما باید مسایل و معذورات دیگر شبکه را هم در نظر گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها