کد خبر: ۱۹۰۰۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۶ آذر ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که در تماس اخیر وزرای خارجه ایران و آمریکا درباره برنامه عمل و تحولات اخیر گفت‌و‌گو شد.

به گزارش 598 به نقل از تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات گفت‌و‌گوهای اخیر بین محمدجواد ظریف و جان کری گفت که توقع رسانه‌ها برای آگاهی از جزئیات این گفت‌و‌گوها قابل احترام است اما همه اخبار قابل انتشار نیست.

وی در ادامه افزود که در این تماس‌ها درباره مجموعه تحولات مرتبط با برنامه عمل و نیز تحولات هفته گذشته صحبت شد.

افخم با اشاره به اینکه این تماس از جانب طرف آمریکایی صورت گرفته اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران نارضایتی خود را از تحولات اخیر به کری انتقال داد.

وی در ادامه اعلام کرد که ظریف با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز تماس‌هایی داشته و این نوع ارتباطات امری معمولی و عادی به شمار می‌روند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به توضیح درباره ملاقات اشتون و عراقچی گفت: دوطرف دیداری با هم خواهند داشت و آقای عراقچی با معاون خانم اشتون نیز دیدار و درباره ادامه مذاکرات گفت‌وگو خواهند کرد.

وی درپاسخ به وضعیت تبادل اسرا میان ایران و عراق گفت: در مذاکراتی که با مسئولان عراقی داریم به این موضوع پرداخته شده و گروه‌های تفحص به مناطق اعزام شده و هرگونه تلاشی برای اینکه ابهام و سؤالی میان خانواده‌ها باقی نماند صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها