وی ادامه داد: در همان روز چهارشنبه حدود 7،8 پرونده از این 126 نفر را در اختیار ما گذاشتند و ما که آنها را بررسی میکردیم، با تناقضات زیادی روبهرو میشدیم. به طور مثال در یکی از موارد که از وزارت اطلاعات در مورد یکی از آنها استعلام شده بود، وزارت اطلاعات با ادامه تحصیل فرد مذکور مخالفت کرده و برای بار دوم نیز از این وزارتخانه استعلام شده بود که دوباره اعلام شده بود همان نظر قبلی را داریم و یعنی این دانشجو اجازه ادامه تحصیل ندارد. اما شورای عالی گزینش سرخود اعلام کرده بود که این دانشجو با دادن تعهد میتواند به تحصیل ادامه دهد و خلاف نظر وزارت اطلاعات عمل کرده بود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: بعد از جلسه روز چهارشنبه قرار شد امروز شنبه به شورای عالی گزینش مراجعه کنیم تا سوابق و پرونده تمام این 126 نفر را در اختیار ما بگذارند تا بررسی کنیم علت ممنوعیت تحصل و سپس بازگشت به تحصیل این افراد چه بوده است؛ اما امروز شنبه بنده و آقای زارعی که به سازمان سنجش مراجه کردیم، مسئول شورای عالی گزینش با رفتاری برخلاف رفتار روز چهارشنبه خود اعلام کرد که به استناد یک مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجازه نداریم پرونده این افراد را در اختیار شما قرار دهیم.
طبیبزاده با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف نماینگان وظیفه نظارتی آنهاست، تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس حق نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی را نداشته باشند، پس چه کسی میتواند بر عملکرد دستگاههای اجرایی نظارت کند؟ نمایندگان بدون بررسی عملکرد آنها چگونه باید متوجه شوند که آنها تخلفی دارند و یا خیر. اگر نمایندگان مردم نتوانند به اطلاعات صحیح دست پیدا کنند، پس از چه طریقی میتوانند وظیفه نظارتی خود را انجام دهند؟
وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون آموزش قصد داشتند قبل از اقدام به استیضاح وزیر علوم از چرایی و یا درست و غلط بودن اطلاعات درباره این 126 دانشجو مطلع شوند و جلو کار پرهزینه استیضاح وزیر در صحن مجلس گرفته شود، اما با امتناع شورای عالی گزینش از ارائه اطلاعات صحیح اجبارا به سمت استیضاح وزیر در صحن مجلس میرویم و ما به عدم همکاری آنها معترض هستیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان شورای عالی گزینش علیرغم اینکه روز چهارشنبه به ما قول همکاری دادند و قرار شد پرونده این افراد را در اختیار ما قرار دهند، گفت: امروز که به این شورا مراجعه کردیم برخلاف رفتار چهارشنبه خود با ما عمل کردند و کاملا رفتار متناقضی داشتند و با این وضعیت ما ناچار میشویم روند استیضاح وزیر علوم را به جریان بیندازیم.