کد خبر: ۱۸۹۰۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۲۳ آذر ۱۳۹۲

با تداوم تردید سرمایه گذاران و پیش بینی ناظران بازار مبنی بر ادامه مشکلات طلا، قیمت جهانی این فلز گرانبها در یک هفته گذشته 0.4 درصد رشد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهای معاملات طلا برای تحویل در فوریه روز جمعه در بازار کامکس نیویورک 9.70 دلار یا 0.8 درصد افزایش یافت و به 1234 دلار در هر اونس رسید.

قیمتهای طلا به دلیل سردرگمی بازار در مورد تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای محدود کردن برنامه محرک مالی خود، در حدود 40 دلار در نوسان بود. طلا پنج شنبه گذشته پس از اعلام توافق بودجه آمریکا که از نظر سرمایه گذاران، جدیدترین رویداد به نفع کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی بود، با سقوط قیمت روبرو شد.

اجرای این برنامه یکی از عوامل صعود قیمت طلا در سالهای اخیر به دلیل جذابیت آن به عنوان محافظی در برابر تورم حاصل از این برنامه بوده است اما احیای اقتصاد آمریکا، بانک مرکزی این کشور را به بازنگری اجرای این برنامه واداشته و موجب کاهش 26 درصدی قیمت طلا از ابتدای سال 2013 تاکنون شده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری موجب شد بسیاری از سرمایه گذاران پیش از تعطیلات پایان هفته به واگذاری معاملاتشان اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها