کد خبر: ۱۸۸۸۰۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۸     ۲۲ آذر ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش برخی برای اطلاق واژه سوء تفاهم به فتنه سال ۸۸، گفت: این وقایع نه یک اختلاف نظر سیاسی بلکه شورش علنی علیه ساختار نظام بود.
به گزارش 598، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه در جو رسانه‌ای کشور برخی به دنبال مطرح کردن این مسئله هستند که فتنه سال 88 یک سوءتفاهم بود، گفت: سوءتفاهم موضوعی است که درباره برداشت‌های مختلف از یک موضوع ایجاد می‌شود و گاه همین برداشت‌ها می‌تواند به یک اختلاف نظر منجر شود.

وی افزود:‌ موضوع فتنه 88 آنقدر شفاف است و نقش دشمنان انقلاب در ساختارشکنی و قانون شکنی و همچنین بهره‌گیری از منابع انسانی در راستای ایجاد مشکل در نظام چنان مشهود که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن به عنوان یک سوءتفاهم نام برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سوءتفاهم در بحث گفتار است اما آنچه که ما در سال 88 شاهد آن بودیم ساختارشکنی و شورش علنی علیه نظام جمهوری اسلامی بود. از همین روست که ما نمی‌توانیم قبول کنیم که عنوان فتنه و محتوای درونی آن تنها یک سوءتفاهم بوده است.

جوکار گفت: محتوای اصلی اتفاقات 88 که مردم آن را نیز به وضوح مشاهده کردند فتنه‌ای بود که در روز 9 دی ماه ملت ایران با آن مقابله کردند و آن را در هم کوبیدند.

وی افزود: اتفاقات سال 88 یک حرکت سیاسی در راستای مقابله با رای قانونی مردم بود که به هیچ عنوان نمی‌تواند آن را در چارچوب‌های سوءبرداشت‌های سیاسی گنجاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: از این روست که نمی‌توان عنوان فتنه را از چنین اتفاقاتی حذف و آن را تنها به یک سوءتفاهم محدود کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها