کد خبر: ۱۸۸۶۹۵
زمان انتشار: ۲۱:۲۸     ۲۱ آذر ۱۳۹۲

آبهیسیت وجاجیوا، نخست‌وزیر پیشین تایلند به علت ارتباط با سرکوب نظامی مرگبار علیه اعتراضات گسترده در سال 2010 در بانکوک، متهم به ارتکاب قتل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، موج جدیدی از تنش‌های سیاسی در پایتخت تایلند به راه افتاده است و معترضان که از سوی حزب اپوزیسیون وجاجیوا حمایت می‌شوند به دنبال برکناری یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر فعلی این کشور از قدرت و قطع تاثیرگذاری‌هایی برادر تبعید شده وی تاکسین شیناواترا بر تایلند هستند.

وجاجیوا سال 2006 پس از تاکسین شیناواترا قدرت را در این کشور در دست گرفت، اما دولت وی کمتر از چهار سال دوام آورد و مجبور شد سکان هدایت تایلند را به یینگلاک شیناواترا نخست وزیر کنونی بسپارد.

نانثاساک پونسوک، یک سخنگوی دفتر دادستان کل تایلند به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ما او (وجاجیوا)‌ را محکوم کردیم.

وی افزود: دادگاه پذیرفته است که به این پرونده رسیدگی کند. این جلسه دادگاه در پشت درهای بسته برگزار شد.

یک گروه کوچک از معترضان پیراهن قرمز تایلندی هنگام ورود وجاجیوا، رهبر حزب دموکراتیک این کشور، به دادگاه فریاد می‌زدند: قاتل!

در زمان دولت آبهیسیت و در پی درگیری‌های خیابانی میان معترضان پیراهن قرمز حامی تاکسین و نیروهای امنیتی در سال 2010 در تایلند،‌ 90 تن کشته و 1900 تن نیز زخمی شدند. نیروهای امنیتی در این درگیری‌ها اقدام به شلیک گلوله به سمت معترضان کرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها