کد خبر: ۱۸۸۳۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۰ آذر ۱۳۹۲
پس رفت های چشم گیری در لایحه بودجه ارائه شده به مجلس وجود دارد
مجلس در تصویب قانونی دولت را مکلف بر شناور کردن ارز کرده است و اگر دولت تصمیم به تک نرخی کردن ارزکند اجرای قانون کرده است.

به گزارش 598 به نقل از تبریز بیدار، محمد حسین فرهنگی با اشاره به انتظار مردم و مسئولین استان برای پیش برد طرح های نیمه تمام استانی در بودجه سال 93 گفت: متاسفانه پس رفت های چشم گیری در لایحه بودجه ارائه شده به مجلس وجود دارد و تنها  اعتبار خط ریلی تبریز میانه در بودجه آورده شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان استان قبلا لیست پروژه هایی که به اعتبار نیاز دارند را به رئیس جمهور اعلام کرده بودند ولی متاسفانه این پروژه ها با کاهش شدید اعتبار مواجه شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تک نرخی شدن ارز در سال آینده گفت: مجلس دولت را مکلف بر شناور کردن ارز کرده است و اگر دولت تصمیم به تک نرخی کردن ارز دارد، قانون را اجرا کرده است. 

وی با تاکید بر تعیین قیمت ارز بر اساس بودجه گفت: باید با توجه به وضعیت بازارحرکت کرد و نمی توان عدد ثابتی را برای قیمت ارز تعیین کرد ولی چون مبنای درآمد نفتی باید عددی باشد که به مقدار فروش ضرب شود چاره ای جز قرار دادن مبنا برای بودجه و ارز نداریم.

عضو هیئت رئیس با اشاره  به بحث کنترل تورم گفت: تورم دارای مؤلفه های داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله داخلی کنترل تورم  جلوگیری از رشد نقدینگی می باشد و از مسائل خارجی می توان به نوسانات قیمت جهانی اشاره کرد.

 فرهنگی با تاکید بر اینکه بودجه تنها راه حل تنظیم مشکلات داخلی نیست گفت: با سیاست های اجرایی بیشتر می توان باعث کاهش تورم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها