کد خبر: ۱۸۸۳۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۰ آذر ۱۳۹۲
بر اساس نتایج نظرسنجی جدید
نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور از عملکرد رئیس ‌جمهورشان نسبت به هر زمان دیگر ناراضی‌تر هستند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، سالی که با بخت‌یاری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از لحاظ حمایت‌های عمومی آغاز شده بود با افول ستاره بخت او به پایان برسد.

نتایج نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» و «روزنامه وال‌استریت ژورنال» نشان می دهند که تعداد بیشتری از مردم آمریکا، نگاهی نامطلوب به عملکرد رئیس جمهور کشورشان در حوزه‌های شغلی دارند. نیمی از پرسش‌شوندگان گفته‌اند از ریاست جمهوری آقای اوباما ناامید یا ناراضی هستند و 54 درصد هم می‌گویند معتقدند که او با چالش های درازمدت روبرو خواهد بود.

آقای اوباما در برخی از مسائل خاص مربوط به ریاست جمهوری هم محبوبیتش را از دست داده است.

تنها 28 درصد از مردم آمریکا به وی از لحاظ دستیابی به اهداف خاصش نمره بالایی داده‌اند (16 نمره پایین‌تر از ژانویه گذشته)؛ ضمن اینکه 37 درصد به رئیس جمهور آمریکا به خاطر صداقت و رو راست بودن نمره خوب داده‌اند (نمره رئیس جمهور از ماه ژوئن 5 نمره افت کرده است). نمره آقای اوباما از لحاظ توانایی مدیریت بحران‌ها هم 5 نمره کمتر شده است.

رئیس جمهور آمریکا طی سال گذشته با چالش‌های زیادی روبرو بوده است: افشای جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا، تعطیلی دولت در ماه اکتبر، مسائل مربوط به طرح خدمات درمانی اوباما موسوم به اوباماکر و مدیریت آقای اوباما در بحران سوریه از جمله مهمترین مسائلی بوده که انتقاد از رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف را به همراه داشته‌اند.

طبق این نظرسنجی، 54 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد اوباما در حوزه‌های شغلی ابراز نارضایتی کرده‌اند که بدترین نمره برای وی از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها