کد خبر: ۱۸۷۸۲۶
زمان انتشار: ۲۱:۱۰     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
یک روزنامه روسی امروز گزارش داد، 11 دیپلمات این کشور در آمریکا که متهم به کلاهبرداری و سوءاستفاده از برنامه‌های مراقبت‌ پزشکی آمریکا هستند به زودی این کشور را ترک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، دادستان‌های آمریکایی هفته گذشته مدعی شدند، ده‌ها دیپلمات روسی و همسرانشان از سال 2004 تاکنون 1.5 میلیون دلار از نظام پزشکی آمریکا کلاهبرداری کرده‌اند.

روزنامه کامرسانت روسیه اعلام کرد، از 49 متهم روس، 38 تن هنوز در سمت‌های متفاوت هستند. 11 تن باقیمانده سمت‌هایشان نیمه کاره رها خواهد شد و به زودی آمریکا را ترک می‌کنند.

متهمانی که هنوز در آمریکا هستند شامل پنج دیپلمات که در هیات روسی برای سازمان ملل کار می‌کنند و پنج همسرشان هستند. متهم دیگر در سفارت روسیه در واشنگتن مشغول به کار است.

دادستان‌های آمریکایی هفته گذشته گفتند، همه متهمان مصونیت دیپلماتیک دارند و هیچ کدام دستگیر نشده‌اند.

روسیه اعلام کرد، این پرونده تلاشی برای انتقام برای "موضوعاتی نامربوط به روابط دو جانبه" بود.

دادستان‌های آمریکایی بین سال 2004 و اوت 2013 مدعی شدند، متهمان درآمدهای دروغین اعلام کرده و به گونه‌ای فریبنده مدعی شدند که فرزندانشان شهروند آمریکا هستند تا از مزایای خدمات درمانی مربوط به هزینه‌های بارداری و مراقبت از کودکان بهره‌مند شوند.

دفتر وکیل دادگستری آمریکا گفت، در همین بازه زمانی، متهمان "ده‌ها هزار دلار" خرج تعطیلات مجلل و ساعت‌های مچی، لباس، کفش و جواهرهای گران قیمت در خرده‌فورشی‌های تجملی مانند "پرادا وتیفانی و کامپنی" کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها