کد خبر: ۱۸۷۲۱۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۱۶ آذر ۱۳۹۲
سرمربي فعلي سايپا و مربي سابق تيم ملي معتقد است قرعه ايران در جام جهاني خوشحال‌کننده بوده و ايران مي‌تواند اميدوار باشد که در اين مسابقات له نخواهد شد!
انگين فيرات درباره‌ي همگروهي ايران با آرژانتين، نيجريه و بوسني در جام جهاني 2014 برزيل اظهار کرد: قرعه بسيار خوبي است. آرژانتين يکي از قدرت‌هاي جام جهاني بوده و حتي وقتي که تاکتيک‌هاي خوبي هم استفاده نکند با توجه به ستاره‌هايش مي‌تواند مقابل هر تيمي خطرساز شود. با اين حال اين تيم رقباي سختي براي قهرماني دارد و ممکن است با وجود داشتن ستاره‌هاي بزرگ از جام جهاني حذف شود. همچنين همگروهي ايران با آرژانتين مي‌تواند فرصت خوبي براي محک باشد.

به گزارش ايسنا ، وي در ادامه در ارزيابي ساير هم‌گروه‌هاي ايران خاطرنشان کرد: نيجريه قهرمان جام ملت‌هاي آفريقا بوده اما در حد غنا نيست. اين تيم بيشتر فوتبال فيزيکي بازي مي‌کند. بازيکنان کي‌روش بايد مقابل اين تيم دو مهاجم آن را بتوانند مهار کنند. بازيکناني مثل آمونيکه مي‌توانند خطرساز شوند. با اين حال معتقدم ايران شانس برد مقابل نيجريه را دارد. بوسني نيز براي اولين بار به جام جهاني صعود کرده و قطعا در اين مسابقات بيشتر از اين که حواسشان به نتيجه باشد هيجان حضور در اين تورنمنت را خواهند داشت. هم‌چنين به دليل نداشتن سابقه در جام جهاني، کم‌تجربه خواهند بود و اين موضوع مي‌تواند براي ايران يک شانس تلقي شود.

سرمربي ترک‌تبار تيم فوتبال سايپا همچنين با اشاره به اين‌که همگروهي ايران با نيجريه و بوسني خوشحال‌کننده است، افزود: اين‌که بدانيم در اين گروه له نمي‌شويم اميدوارمان مي‌کند. اين بازي‌ها مي‌تواند تمرين خوبي براي ايران باشد چون رقبا آن را ضعيف حساب نمي‌کنند. من اميدوارم ايران در اين گروه يکي از بازي‌هايش را با پيروزي پشت سر بگذارد و شانس ايران را دارد که از بين بوسني و نيجريه يکي را شکست دهد.

انگين فيرات که سابقه‌ي مربيگري در تيم ملي فوتبال ايران در کنار علي دايي را در کارنامه دارد، در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌که کارلوس کي‌روش چه برنامه‌اي را تا آغاز جام جهاني مي‌تواند براي تيمش داشته باشد، تصريح کرد: سرمربي تيم ملي ايران يک مربي حرفه‌اي است و به احتمال زياد بعد از قرعه‌کشي به دنبال هماهنگي بازي دوستانه با تيم‌هايي که شبيه هم‌گروهي‌هاي ايران هستند بوده است. برنامه‌ي تيم ملي بايد از ماه آينده آغاز شود چون ليگ‌هاي اروپايي به تعطيلات مي‌روند و ايران مي‌تواند با آنها بازي دوستانه برگزار کند. بايد به اين نکته هم اشاره کنم که تيم‌هاي بزرگ اروپايي از مدت‌ها پيش فيفادي‌هاي خود را کامل کرده‌اند. با اين حال تيم ملي ايران هنوز هم فرصت خوبي براي استفاده از موقعيت پيش‌رو دارد.

وي اضافه کرد: نظر شخصي‌ام اين است که تيم ملي فوتبال ايران به جاي اين‌که از اردوهاي طولاني‌مدت استفاده کند مي‌تواند با برگزاري منظم ليگ در روزهاي باقي‌مانده، بازيکنانش را در سطح خوبي نگه دارد. البته من اين حرف را از بيرون از تيم ملي مي‌زنم و اطلاعي از مشکلات و برنامه‌هاي خودشان ندارم. مطمئنم کادر فني تيم ملي تصميم‌هاي خوبي اتخاذ خواهد کرد.

انگين فيرات در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌که کدام‌يک از گروه‌هاي هشت‌گانه جام جهاني را دشوارتر از ساير گروه‌ها مي‌داند عنوان کرد: به نظرم گروه B و G از همه دشوارتر باشد. تيم‌هاي آلمان، اسپانيا و هلند در اين گروه‌ها کار سختي پيش‌رو دارند. ضعيف‌ترين گروه را هم گروه H مي‌دانم.

سرمربي ترک‌تبار سايپا هم‌چنين درباره‌ي عدم حضور ترکيه در اين مسابقات و شانس آلمان براي قهرماني، گفت: از اين‌که ترکيه به جام جهاني صعود نکرد ناراحتم اما من در آلمان بزرگ شده‌ام و بعد از ترکيه طرفدار آلمان و ايران هستم. فکر مي‌کنم آلمان در اين دوره شانس بالايي براي قهرماني دارد اما برزيل هم در طرف ديگر ميزبان است و نبايد از اسپانيا مدافع عنوان قهرماني هم غافل شد. با تمام اينها بايد شرايط برزيل را هم بسنجيم. آب و هواي اين کشور در زمان برگزاري جام جهاني بسيار گرم خواهد بود و اين موضوع مي‌تواند چند پديده در مسابقات معرفي کند.

فيرات در بخش ديگري از گفت‌وگويش درباره‌ي تساوي تيمش مقابل راه آهن سورينت در هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال توضيح داد: ما در نيمه‌ي دوم بازي بسيار خوب بوديم و در حالي که بهتر از حريف بازي مي‌کرديم موقعيت‌هاي زيادي هم داشتيم. دو پنالتي صد در صد را هم براي ما نگرفتند. در چنين شرايطي مساوي برايمان بسيار ناراحت‌کننده بود.

وي که در بازي ديروز پرسپوليس و ذوب آهن نيز در ورزشگاه آزادي حاضر شده بود در اين‌باره گفت: ما دو هفته بعد با پرسپوليس و سه هفته بعد با ذوب آهن بازي داريم و براي ارزيابي اين تيم‌ها به ورزشگاه رفتم. بخصوص ذوب آهن که در فصل نقل و انتقالات تغييرات بسياري داشته و بايد اين تيم را از نزديک آناليز مي‌کردم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها