
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است
به گزارش 598، سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، اظهار داشت: حضور شرکتهای خارجی در صنعت خودروسازی ایران به شرطی قابل قبول است که برای ما شریک تجاری باشند، نه رقیب.
وی ادامه داد: همکاری با شرکتهای خودروساز باید باعث انتقال دانش فنی به کشور و ارتقاء کیفی تولیدات داخلی شود و علاوه بر این، خودروسازان ایرانی در بازارهای منطقه و جهانی نیزحضور مناسبی داشته باشند.
بیاتیان با بیان اینکه شرکتهای رنو و پژو به تعهدات قبلی در قراردادهایشان عمل نکردند، افزود: بخشی از این اتفاق به دلیل تحریمها صورت گرفت و مشکلاتی را برای این خودروسازان خارجی ایجاد کرد.
* جلسه مجلس و خودروسازان در مورد طرفهای خارجی
وی با تأکید بر اینکه در تولید خودرو نباید فقط به شرکتهای پژو و رنو اکتفا کنیم، گفت: خودروسازان ایران باید به خودروسازان جنوب شرقی آسیا نیز توجه داشته باشند و به جز خودروسازان فرانسوی، به کشورهای پیشرفته دیگر نیز توجه کنند.
وی ادامه داد: میتوانیم به جای واردات خودروهای ساخته شده خارجیبه کشور، تکنولوژی تولید آنها را به داخل انتقال دهیم و نیاز مشتریان را از این طریق جواب دهیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: قرار است در این خصوص جلسهای بین اعضای کمیسیون صنایع و مدیران شرکتهای خودروساز داخلی برگزار شود تا مسائل مربوط به حضور شرکتهای خارجی در ایران مورد بررسی قرار گیرد.
* تدوین آئیننامه خاص برای قرارداد شرکتهای خارجی
ویبا تأکید بر لزوم حفظ منافع ایران در قرارداد با خودروسازان خارجی، گفت: شرکتهای رنو و پژو به تعهدات خود به طور کامل عمل نکردند که این مسئله بیشترین ضربه را به آنها وارد کرد و علاوه بر این، باعث شد قیمتتمام شده تولید خودرو در ایران افزایش یابد.
وی با بیان اینکه خودروسازان ایرانی باید به سمت سایر شرکتهای بزرگ دنیا چرخش داشته باشند، افزود: تاکنون بیشترین حجم سرمایهگذاری خارجی در صنعت نفت صورت گرفته و در خودروسازی سرمایهگذاری قابل توجهی انجام نشده است.
بیاتیان اظهار داشت: باید آئیننامه خاصی برای قرارداد با شرکتهای خودروساز خارجی تدوین شود تا از این طریق، منافع ملی حفظ شود.
وی ادامه داد: مجلس در این مورد بررسیهای لازم را انجام خواهد داد.