کد خبر: ۱۸۶۴۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۳ آذر ۱۳۹۲
وزیر دفاع روسیه بعد از دیدار با همتای یونانی خود در آتن، از امضای توافقنامه جدید همکاری‌های نظامی و فنی بین دو کشور خبر داد و از روند توسعه همکاری‌های مسکو و آتن که سال آینده ۲۰ ساله خواهد شد، ابراز رضایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه بعد از پایان مذاکرات خود با "دیمیتروس آوراموپولوس" وزیر دفاع یونان در آتن اعلام کرد که فدراسیون روسیه و یونان قصد دارند در آینده نیز به توسعه همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی بپردازند.

شایگو گفت: ما توافقنامه‌ای امضا کرده‌ایم که چارچوب جدیدی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظامی-فنی باز خواهد کرد.

به گفته این مقام بلندپایه نظامی، توافقنامه مذکور مربوط به تسلیحات و فناوری‌های نظامی می‌شود که تاکنون روسیه به طرف یونانی فروخته است.

وزیر دفاع با یادآوری اینکه هیئت نظامی روسی در جریان مذاکرات خود در آتن گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای با همتایان یونانی خود داشتند، افزود: ما نتیجه همکاری‌های دوجانبه در سال 2013 را بررسی کرده و برنامه این همکاری در سال 2014 را مشخص نمودیم. کارشناسان ما جزییات این برنامه را تهیه کرده اند که شامل همه ابعاد همکاری بین دو وزارتخانه روسیه و یونان می‌شود.

شایگو افزود: در سال 2014 بیستمین سالگرد انعقاد توافقنامه مهم دوجانبه روسیه و یونان در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی است که ما به داشتن این همکاری افتخار می‌کنیم.

وزیر دفاع یونان نیز به نوبه خویش از توسعه همکاری‌ها با روسیه ابراز خرسندی کرده و گفت: ما پیشنهادات جدید طرف روسی در مورد همکاری بیشتر، از جمله در منطقه سیبری را مورد توجه قرار خواهیم داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها