کد خبر: ۱۸۶۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
 رئیس پیشین سرویس امنیتی آلمان در اظهاراتی با انتقاد شدید از آمریکا، اعلام کرد که این کشور علاوه بر فریب آلمان درباره جنگ عراق، از سال 2001 برنامه حمله به این کشور را طرح ریزی کرده بود.
به گزارش 598 به نقل از فارس از "ولت ام زونتاگ"، "آگوست هانینگ" در اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از آمریکا و متهم کردن این کشور به فریب آلمان درباره جنگ عراق گفت: ایالات متحده از سرویس امنیتی آلمان برای جنگ عراق سوء استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، وی ضمن رد کردن اتهام مشارکت آلمان در جنگ عراق گفت که این اتهام توسط فرستاده پیشین آمریکا در عراق  و پس از آنکه هیچ سلاح کشتارجمعی در این کشور یافت نشد، ابراز شد.

وی افزود: اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد که دولت آمریکا در بهار 2003 به اخبار تائید نشده‌ای در سرویس امنیتی آلمان درباره آزمایشگاه سلاح های میکروبی در عراق استناد کرده است و بنابر آن چند هفته بعد حمله نظامی علیه رژیم "صدام حسین" دیکتاتور حاکم بر عراق را آغاز کرده است و آمریکایی‌ها باید به تنهایی مسئولیت جنگ عراق را به عهده بگیرند.

این مقام آلمانی همچنین با استناد به نامه‌ای که 2 هفته پس از حملات 11 سپتامبر توسط سرویس امنیتی آمریکاCIA) به سرویس امنیتی آلمان (BND)ارسال شده بود و در آن از آلمان خواسته شده بود تا تمامی اطلاعاتی که درباره عراق در دست دارد را در اختیار آمریکا بگذارد، گفت که آمریکایی ها برنامه حمله به عراق را در سپتامبر 2001 برنامه ریزی کرده بودند.

هانینیگ در ادامه گفت:این اقدام آمریکایی‌ها برای من اولین نشانه از حمله نظامی به عراق بود.علاوه بر این آمریکایی‌ها به ما قول داده بودند که از اطلاعات آلمان در سخنرانی "کالین پاول" وزیر خارجه وقت امریکا استفاده نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها