کد خبر: ۱۸۶۰۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۱ آذر ۱۳۹۲

علی فتح‌الله‌زاده با وجود اين‌که این روز‌ها با شرایط سخت اقتصادی باشگاه دست به گریبان است باز هم مقابل رويانيان و پرسپوليسي‌ها كم نمي‌آورد و كري‌هايش را مي‌خواند. در مورد آخرين وضعيت باشگاه استقلال، مصاحبه لاوره و ديگر مسائل با فتح الله زاده صحبت كرديم كه در زير مي‌خوانيد:

 

با این همه مشکلات اقتصادی در نیم فصل هم چند بازیکن گرفتید چگونه با جیب خالی بازیکنان حاضرند به استقلال بیایند؟

با هر مشکل و بدبختی که بود توانستیم بازیکنان مد نظر کادر فنی را جذب کنیم٬ یک بازیکن برزیلی را هم صحبت کرده‌ایم که اگر قرار داد این بازیکن هم بسته شود فصل را طوفانی به پایان می‌رسانیم.دل هیچکس به حال ما نمی‌سوزد اما مثل اینکه بازیکنانی که به قیافه من نگاه می‌کنند دلشان بیشتر از سایرین به حال من می‌سوزد.

این که دل بازیکنان برای شما می‌سوزد صحیح اما مدیر بعد از شما با کلی از بدهی مواجه می‌شود.

مگر ما همینجوری نبودیم؟ وقتی آمدم کلی مشکل داشتیم و صورتمان را با سیلی سرخ نگه داشتیم و نگذاشتیم تیم زمین بخورد و در فصل نقل و انتقالات بهترین بازیکنان را جذب کردیم. مدیریت یعنی همین. مدیریت با پول که کاری ندارد. البته مدیریت با بی‌پولی هم زمانی دارد و نمی‌شود همیشه با بی‌پولی تیم را جمع کرد. خدا را شکر با برنامه ریزی اقتصادی که با نجف‌نژاد داشتیم روند اقتصادی ما از سیر نزولی به سیر صعودی حرکت می‌کند. در فصل آینده حرکت رو به رشدی در بحث اقتصادی استقلال شاهد خواهیم بود.

یعنی دیگر شاهد قهر بازیکنانی امثال آندو نخواهیم بود؟

بله این‌گونه می‌شود. دیگر کسی قهر نخواهد کرد ظرف یک هفته آینده مشکل آندو را حل می‌کنیم و بعد از آن کادر فنی و سایر بازیکنان. با آمدن وزیر جدید شرایط بهتر شده هرچند که هنوز پولی از وزارت ورزش به ما نداده‌اند اما شنیدم قدم‌های مثبتی برداشته شده و به آینده خوشبین هستیم.

پس با این شرایط نیاز نیست صورتتان را با سیلی سرخ نگه دارید...

امیدوارم این‌گونه شود طی ۳ ماه گذشته سختی‌های زیادی کشیدیم که می‌شود یک کتاب از آن نوشت. هنوز بودجه‌ای  از سوی دولت به وزارت ورزش ارائه نشده است اما قرار است اتفاق‌هایی بیفتد. علت مشکلات ما در این فصل قول‌هایی بود که پارسال برای جذب اسپانسر به ما دادند اما اتفاقی نیفتاد برای همین خودم مجبور شدم اسپانسر بگیرم و چون زمان نداشتیم ناچارا قیمت را پایین آوردم.

شما نام آن کسی که گفته می‌شود به لاوره خط داده تا آن مصاحبه را انجام دهد را می‌دانید؟

در مصاحبه لاوره بوی دلالی می‌آید و ما قطعا از او شکایت خواهیم کرد. بعضی‌ها در این میان سو‌استفاده کردند و چون پولی به آن‌ها نرسید این مسائل را به راه انداختند و شک نکنید که ریشه ‌آن‌ها را می‌خشکانم. به لاوره گفتیم شکایت نکن تا ۲ سال معطل گرفتن پولت نشوی و خواستیم با او توافق کنیم اما خودش بدون آن‌که اطلاع دهد ایران را ترک کرد. ما مسلمان هستیم و آبرویمان را از سر راه نیاورده‌ایم که یک خارجی به خودش اجازه دهد این‌گونه در مورد یک باشگاه ایرانی مصاحبه کند.

ماجرای گذرنامه و زندانی بودنش چیست؟

این چه جور زندانی است که خودسر از ایران خارج شده؟ یک روز به اتفاق مدیر برنامه‌اش آمد دفتر من و گفت گذرنامه‌ام را می‌خواهم و به او گفتم برود از باشگاه گذرنامه‌اش را بگیرد بعد هم دیگر از او خبری نشد. بعدا دیدم در مصاحبه‌اش گفته گذرنامه او را نداده‌ایم. در صورتی که بعدا از به من مراجعه کرد و گذرنامه‌اش را دادیم. این بازیکن حتی قراردادش را هم نخوانده بود و معلوم نیست چطور این‌گونه اظهار فضل می‌کند. در قرار داد او آمده اگر پول به او ندادیم اجازه دارد سر تمرین نیاید ولی به او اجازه ندادیم ایران را ترک کند و او غیر قانونی از کشور خارج شده است. من برای بعضی دوستان رسانه‌ای كه از حرف‌های یک خارجی حمایت می‌کنند متاسفم.

عابدینی گفته است شما پیشنهاد همکاری به او داده‌اید.

همگان می‌دانند عابدینی یک مدیر فوتبالی و کار بلد است٬ زمانی که شنیدم می‌خواهد از داماش بیرون بیاید گفتم اگر رویانیان نخواست از او استفاده کند از عابدینی برای طرح تیم‌های پایه‌ام کمک بگیرم زیرا اجرای این طرح نیاز به کسی دارد که در اندازه‌های خود من باشد ولی باز هم می‌گویم عابدینی متعلق به پرسپولیس است و حق تقدم با ‌آن‌هاست.

راست می‌گویند که شما به خاطر برگزاری دیدار پیشکسوتان پرسپولیس و آ.ث‌میلان به رویانیان حسادت می‌کنید؟

شما دیگر چرا این حرف را می‌زنید؟ آن زمانی که ما با تیم اصلی لورکوزن در اشتوتگارت بازی می‌کردیم رویانیان کجا بود؟ مشکل اینجاست که رويانيان ۱۰-۱۵ سال از ما عقب است. تقصیر خودش هم نیست تازه به فوتبال آمده است. سال ۲۰۰۶ در تورنومنت ۴جانبه آلمان شرکت کردیم اما گویا دوستان یادشان رفته است. ۱۰ سال پیش نوشابه استقلال و ۱۵ سال پیش هم ادکلن استقلال را وارد بازار کردیم حالا بعد از این همه سال کار‌هایی که ما کرده بودیم را رویانیان انجام می‌دهد و از نظر خودش جدید است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها