کد خبر: ۱۸۶۰۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۱ آذر ۱۳۹۲

رهبران کمیته‌های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند، تهدیدهای تروریستی علیه آمریکا رو به افزایش و امنیت آمریکایی‌ها نسبت به یک سال یا دو سال پیش کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، سناتور دایان فاینشتاین، رئیس کمیته اطلاعات سنا در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان اظهرا داشت: هم اکنون نسبت به گذشته گروه‌های تروریستی بیشتری وجود دارد که بمب‌هایشان پیچیده و پیشرفته‌تر و شناسایی آنها دشوارتر است.

وی افزود: بدخواهی و بدطینتی بسیار شدیدی وجود دارد.

مایک راجرز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان نیز گفت: فشار بسیار شدیدی بر سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا وجود دارد تا کارشان را به خوبی انجام داده و از وقوع حملات جلوگیری کنند. این کار بسیار دشوارتر شده چرا که القاعده با شاخه‌های متعدد در سراسر جهان در حال تغییر است. آن دسته از گروه‌هایی که مستقل از القاعده مشغول فعالیت بودند، هم اکنون به القاعده پیوسته‌اند.

فاینشتاین و راجرز موافقند که با وجود کشته شدن اسامه بن لادن،‌ رهبر سابق القاعده و انجام حملات پهپادی با هدف نابود کردن رهبری القاعده، دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جنگ کنونی علیه تروریسم جهانی ابتکار عمل را از دست داده است.

راجرز هشدار می‌دهد، موفقیت‌های دولت اوباما در مقابل اهداف بسیار ارزشمند، یک حس امنیت اشتباه را پرورش داده است.

فاینشتاین گفت: گروه‌های بنیادگرا به طور چشمگیری در خاورمیانه و آسیا در حال قدرت‌گیری و شست‌شوی ذهنیت افراد محروم و فقیر هستند.

وی افزود: من گروه‌های بیشتر،‌ بنیادگراتر، تهاجمی‌تر و مصمم‌تر برای کشتار را می‌بینم که به هر جا که بخواهند می‌روند. بر اساس مدارک موجود در مورد افزایش کشتارها از سوی فعالان گروه‌های تروریستی و دسترسی آنها به فن‌آوری‌های پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر،‌ آمریکا در خطر بزرگ‌تری قرار دارد.

این قانونگذار کالیفرنیایی به این بمب‌های جدید به عنوان یک تهدید جدی برای امنیت آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید، این بمب‌ها شبیه وسایل دست‌سازی که نیروهای مسلح آمریکا در عراق و افغانستان با آن سروکار داشتند و یا شبیه به بمب‌هایی که در زودپز عمل می‌آیند، نیستند. گروه‌های تروریستی به دفعات تلاش کرده‌اند تا این بمب‌های جدید و خطرناک‌تر را وارد آمریکا کنند.

راجرز گفت: القاعده‌ای که ما پیشتر می‌شناختیم به چیزی کاملا مختلف تغییر یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها