کد خبر: ۱۸۶۰۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۱ آذر ۱۳۹۲

با عقب‌نشینی شورشیان از "بانگی" پایتخت آفریقای مرکزی، بیش از 200 سرباز فرانسوی از امروز (دوشنبه) تلاش‌ها را افزایش می‌دهند تا مانع افزایش خشونت در جمهوری آفریقای مرکزی شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تازه ترین نیروهای کمکی که روز یکشنبه وارد آفریقای مرکزی شدند تعداد سربازان فرانسوی را در بانگی بیش از 600 نفر رساندند.

این اقدام در حالی در بحبوحه تلاش‌ها برای ارتقای امنیت در آفریقای مرکزی صورت می‌گیرد که شورای امنیت سازمان ملل این هفته درباره قطعنامه‌ای که فرانسه پیش نویس آن را تهیه کرده رای گیری می‌کند؛ هدف از این قطعنامه تقویت نیروهای با ثبات سازی خسته آفریقایی بر روی زمین است.

این رای‌گیری به دنبال نشست روز شنبه در خصوص ناآرامی‌های آفریقای مرکزی در پاریس برگزار می‌شود.

هفته گذشته فرانسه از قصدش برای استقرار حدود 1000 سرباز در جمهوری آفریقای مرکزی خبر داد.

جامعه بین‌الملل مرتبا نگرانی خود را درباره اوضاع در آفریقای مرکزی بیان کرده؛ جایی که پس از کودتا جرقه خشونت و هرج ومرج در سراسر آن زده شده است.

عفو بین‌الملل اعلام کرد، ممکن است برای مهارنیروهای امنیتی و گروه‌های مسلح، عملیاتی صلح جویانه از جانب سازمان ملل ضروری باشد؛ نیروهایی که این سازمان اعلام کرد مسئول نقض فزاینده حقوق بشر هستند.

دبیرکل عفو بین‌الملل گفت، شورای امنیت باید از دبیرکل سازمان ملل تقاضا کند بلافاصله آماده‌سازی‌ها برای استقرار یک نیروی مستحکم حافظ صلح را آغاز کند. نیروهای دخیل باید منابع لازم را برای توقف نقض‌های ادامه دار حقوق بشر و مهار گروه‌ها و نیروهای مسلح که طی سال‌ گذشته از کنترل خارج شده‌اند داشته باشد.

سازمان ملل اعلام کرده است که درگیری‌های اخیر 400 هزار نفر یا 10درصد جمعیت را مجبورکرده خانه‌هایشان را ترک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها