کد خبر: ۱۸۵۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
"طالب الرماحي" كارشناس مسائل سياسي انگليس در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل فارس اعتراضات اخير لندن را ناشي از فقر و محروميت موجود در اين كشور اروپايي دانست و گفت: ملت انگليس همانند ساير ملت‌هاي جهان عملكرد دولتشان را مي‌نگرد و وقتي شرايط زندگي خود را نامطلوب ببيند صداي خود را به اعتراض بلند مي‌كند

*نارسايي‌هاي محافظه كاران عامل بر افروختن خشم مردم

وي نارسايي‌هاي پيش آمده در دوره به قدرت رسيدن محافظه كاران را عامل برافروختن خشم مردم خواند و افزود: كاهش وحذف برخي از مساعدت‌هاي اجتماعي دولت به مردم اثر بزرگي در به خيابان‌ كشاندن طبقه محرومان داشته و معتقدم كه بسياري از معترضان منتظر جرقه خوردن اين اعتراضات بوده‌اند تا خشم و غضب خود را نشان دهند

*شباهت در تظاهرات عربي با اعتراضات انگليس

الرماحي با اشاره به كشته شدن جواناني به نام داگان توسط نيروهاي پليس انگليس گفت: آنچه در انگليس رخ داد تفاوت زيادي با تحولات برخي كشورهاي عربي ندارد بلكه بسياري از حوادث پي آمده در دلايل بروز با همتاهاي عربي خود شبيه هستند.

*عوامل اصلي  بروز اعتراضات انگليس

وي گراني، بالا بودن هزينه‌هاي دانشگاه و بيكاري را از عوامل اصلي بروز اعتراضات اخير در انگليس دانست و افزود: همه مي‌دانيم كه چنانچه شخصي در بريطانيا بيكار شود از دولت كمك‌هاي مالي دريافت مي‌كند ولي با توجه به سياست‌هاي اقتصادي محافظه كاران قشر محروم انگليس بويژه معلولان و بيماران زيان بالايي را متحمل شدند و در حقيقت سياست رياضت اقتصادي لندن براي بخشي از مردم غير قابل تحمل شده است. مي‌توانم بگويم كه اين سياست اقتصادي در 50 سال اخير بي نظير بود و تاثير نامطلوبي بر قشر محروم اين كشور بر جاي گذاشته است.

اين كارشناس سياسي مقيم لندن افزود: بخشي از مردم انگليس احساس مي‌كنند كه در اثر سياست‌هاي دولت دچار زيان شده و همين احساس ضرر تاثير مستقيمي در به خيابان‌ها كشاندن آنها داشته است.

*پيش بيني رهبري ايران درباره بيداري مردم اروپا تحقق يافت

وي با يادآوري پيش بيني مقام معظم رهبري مبني بر گسترش بيداري اسلامي و بيداري ملت‌‌ها به عمق اروپا گفت: انسان مومن با فراست و زيركي اموري از آينده را مشاهده مي‌كند كه انسان‌هاي معمولي از ديدن آنها عاجزند و پيش رهبري ايران، آينده نگري‌ امام خميني (ره) را براي ما يادآوري مي‌كند بويژه آنجايي كه زوال و نابودي بلوك كمونيسم و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي را پيش كرد.

الرماحي با بيان اينكه امام خامنه‌اي در همان مسير ايمان و عقيدتي امام خميني (ره) سير مي‌كنند، گفت: معتقدم كه پيش بيني رهبر ايران عين حقيقت و به جا بوده است زيرا ملت‌هاي اروپايي نيز مانند ساير ملت‌ها به شرايط معيشتي خود مي‌نگرد و چون محروميت خود را مشاهده مي‌كنند راهي جز به پا خواستن فرار روي خود نمي‌بييند.

*شباهت در ويژگي‌هاي دولت‌هاي غربي با رژيم‌هاي ديكتاتوري

وي با بيان اينكه برخي صفات و ويژگي‌هاي دولت‌هاي غربي تفاوتي با برخي حكومت‌هاي طاغوتي و ديكتاتوري منطقه خاورميانه و جهان سوم ندارند، افزود: بنده آنچه در انگليس رخ داد را امري طبيعي مي‌دانم كه همه ملت‌ها هنگامي كه احساس محروميت كنند، از خود بروز مي‌دهند.

الرماحي در پايان با بيان اينكه سطح رفاه در كشورهاي اروپايي از سطح رفاه كشورهاي جهان سوم بيشتر است، تاكيد كرد كه انسان رفاه طلب حساسيت بشتري نسبت به شرايط زندگي خو دارد و لذا هنگامي كه در يك بازه زماني كوتاهي احساس گرسنگي فقر و محروميت كند عكس العمل شديدي از خود نشان مي‌دهد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها