کد خبر: ۱۸۵۶۵۷
زمان انتشار: ۰۸:۲۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
به گزارش 598، "کاترین اشتون" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مهم ترین کسانی است که هنگام صحبت از توافق ژنو میان ایران و گروه پنج به علاوه یک، نامش در تاریخ خواهد ماند، اشتون در رسانه‌های انگلیس به علت کم گفتگو کردن با رسانه‌ها به "خانم مرموز" ملقب است. شاید کم صحبت کردن وی با رسانه‌ها و تفکر بسیار وی، دو عاملی است که به وی امکان ارائه پیشنهادهای مبتکرانه را داد.

به گزارش انتخاب، از پایگاه خبری العالم، "اشتون" در خانواده‌ای از طبقه کارگر متولد شده است و اولین شخصی بود که درخانواده‌اش فرصت تحصیل در دانشگاه پیدا کرد. وی از همان جوانی فعالیت خود را در حزب کارگران آغاز کرد و در ‌تاسیس مرکز خلع سلاح هسته‌ای CND مشارکت داشت و محور اصلی فعالیت این مرکز، مطلع کردن مردم از هزینه‌های انسانی سنگین سلاح هسته‌ای و خطرهای زیست محیطی ناشی از دراختیار داشتن مواد پرتوزا است که فعالیت این مرکز موجب تشدید نظارت بر تاسیسات هسته‌ای و انتقال زباله‌های هسته‌ای شد.

به طور قطع نام اشتون را به لیست برجسته‌ترین زنانی که در قرن بیست و یکم در زمینه سیاست بین‌الملل نقش محوری ایفا کردند اضافه می‌شود و این موضوع سؤالی جدی را درباره صحت ادعای تفکر قدیمی مبنی بر شایستگی زنان در ریاست و ارائه راه کارها در سطح جهانی در اذهان ایجاد می‌کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها