کد خبر: ۱۸۵۶۳۸
زمان انتشار: ۲۲:۱۳     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
فیلم سینمایی «استرداد» پنجشنبه شب با حضور جمعي از چهره‌هاي سياسي در سینما فرهنگ به نمایش در آمد.

به گزارش 598 به نقل از "رجانيوز"، شامگاه روز پنج‌شنبه ۷ آذر ماه مراسم نمایش فیلم سینمایی «استرداد» با حضور هنرمندان، مدیران و برخي چهره‌هاي سياسي در سینما فرهنگ برگزار شد. اما نكته‌ي مهم اين اكران خصوصي حضور محمدرضا عارف و مهدي هاشمي رفسنجاني در آن بود.
 
 
محمدرضا عارف البته پيش از اين در اكران‌هاي چند فيلم ديگر از جمله «فرزند چهارم» وحيد موسائيان نيز حضور پيدا كرده بود اما اين اولين‌بار بود كه مهدي هاشمي رفسنجاني در اكران خصوصي يك فيلم حضور پيدا مي‌كرد. 
 
در همين زمينه بايد به اين نكته اشاره كرد كه مهدي هاشمي از متهمين اصلي فتنه است كه مردم مدت‌هاست منتظر برگزاري دادگاه رسيدگي به جرائم وي هستند و از اين منظر حضور او در افتتاحيه يك فيلم سينمايي مي‌تواند معاني زيادي داشته باشد. 
 
 
مهدي هاشمي رفسنجاني پس از گذشت بيش از سه سال از خروجش از كشور و عدم اعتنا به احضارهاي رسمي قضايي، سرانجام مهر ماه سال قبل به ايران بازگشت و يك روز پس از ورودش، به دادسرا احضار و از آنجا به زندان اوين منتقل شد.
 
وي پس از حدود سه ماه بازداشت، با قرار وثيقه 10 ميليارد توماني از زندان آزاد شد و مدتي بعد كيفرخواست او صادر شد. سخنگوي قوه قضائيه اتهامات مهدي هاشمي را سياسي و اقتصادي عنوان كرد.
 
مهدي هاشمي در زمان بازداشت خود نيز بنا بر تصريح سخنگوي قوه قضائيه، از امتيازات ويژه‌اي برخوردار بود و حتي اجازه بستري شدن وي در يكي از بهترين بيمارستان‌هاي خصوصي كشور بدليل ادعاي بيماري قلبي داده شد اما در نهايت، پس از چند روز بستري و انجام معاينات كامل، بيماري خاص قلبي در او مشاهده نشد.
 
مهدي هاشمي پس از آزادي با قرار وثيقه، در ساختمان هيئت امناي دانشگاه آزاد كه پدرش رياست آن را و برادرش (ياسر) رياست دفتر آن را برعهده دارد، مستقر شده و برخي جلسات خاص خود را در اين مكان برگزار مي‌كند.
 
اما نكته‌ي جالب اين است كه وي در افتتاحيه‌ي فيلمي حضور پيدا مي‌كند كه يكي از پرخرج‌ترين فيلم‌هاي سينماي دولت قبل به حساب مي‌ايد و يكي از پروژه‌هاي ويژه‌ي دولت دهم است. اما همين حضور مي‌تواند نسبت سازندگان فيلم با مديران دولت قبل و اشتباه مديريتي آن‌ها براي سرمايه‌گذاري در ساخت چنين فيلم پرخرجي توسط يك فيلم‌اولي نشان دهد. كارگرداناني كه ظاهرا هيچ نسبتي با دولت اصولگراي قبل ندارد اما بيشترين پول دولتي را براي ساخت يكي از پرخرجترين اثار چند سال اخير دريافت كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها