کد خبر: ۱۸۴۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۵ شهريور ۱۳۹۰
وي «تفکر عدم شرکت اصلاح‌طلبان را در انتخابات مجلس تفکري ساده لوحانه» دانست و اظهار كرد: آن‌ها مي‌آيند و فعاليت مي‌کنند؛ بنابراين مجوزي براي رقابت اصولگرايان باهم نداريم و بايد تلاش کنيم تا در اين زمينه به وحدت قابل قبولي برسيم.
سخنگوي فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت:اصلاح‌طلبان بايد بيايند و موضع‌شان را نسبت به سران فتنه به روشني تعريف کرده و به صورت شفاف اصلاح‌طلبي را تعريف کنند.

به گزارش 598 به نقل از  ايسنا محمدرضا باهنر در نشست فعالان سياسي و اجتماعي استان قم كه به همت جبهه پيروان خط امام و رهبري و مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم برگزارشد، در تشريح وضعيت جبهه اصولگرايان، اظهار كرد: بعد از فتنه عظيمي که در سال 88 اتفاق افتاد و سران فتنه هزينه سنگيني را به نظام و انقلاب وارد کردند، جبهه اصلاح‌طلبي دچار تشنج و فروپاشي شد.

وي افزود: در اين برهه حساس جبهه اصولگرايي نيز با اختلافاتي روبه رو شد و مشکلاتي را از درون احساس کرد. بعد از فتنه 88، تکليف اصلاح‌طلبان روشن شد و مردم با خلق حماسه 9 دي عمق بصيرت‌شان را به نمايش گذاشتند و حتي خواص نيز چه زود و چه دير موضع خود را نسبت به سران فتنه مشخص کردند و امروز اين تفکر در جامعه مطرح است که اصلاح‌طلبان کارشان يکسره شده و اصولگرايان به راحتي مي‌توانند در انتخابات با هم رقابت کنند.

سخنگوي فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين‌که «اصلاح‌طلبي تفکري نيست که بميرد» گفت: اين طيف به محض اين‌که يخ‌شان باز شد، تفکرشان هم شکل گرفت و امروز اين طيف به چند دسته تقسيم شده‌اند که عده‌اي از آن‌ها خارج‌نشين شده و انتخابات را تحريم مي‌کنند و گروه‌هاي ديگر سعي دارند با مهره‌هاي سوخته و مهره‌هاي سفيد و بي‌سابقه در انتخابات ورود پيدا کنند.

وي «تفکر عدم شرکت اصلاح‌طلبان را در انتخابات مجلس تفکري ساده لوحانه» دانست و اظهار كرد: آن‌ها مي‌آيند و فعاليت مي‌کنند؛ بنابراين مجوزي براي رقابت اصولگرايان باهم نداريم و بايد تلاش کنيم تا در اين زمينه به وحدت قابل قبولي برسيم.

وي شرط ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس را روشن کردن مواضع‌شان دانست و تصريح کرد: آن‌ها بايد بيايند و موضع‌شان را نسبت به سران فتنه به روشني تعريف کرده و همچنين به صورت شفاف اصلاح‌طلبي را تعريف کنند تا مشخص شود به چه مقدار به قانون اساسي و نظام مقيد هستند و سپس نظام بيان کند که چقدر آن‌ها را قبول دارد.

باهنر در عين حال عدم تعريف دقيق از اصولگرايي را مشکل اصلي اصولگرايان دانست و به تشريح نحوه تدوين منشور اصولگرايي پرداخت و گفت: از اوائل سال 89 خدمت آيت‌الله مهدوي‌کني و آيت‌الله يزدي و علماي جامعه مدرسين رفتيم و از آن‌ها خواستيم تا چتري را بلند کرده و اصولگرايان را دور هم جمع کنند.

وي افزود: اين بزرگواران آمدند و در قم طي هفت تا هشت ماه کار منسجم منشور اصولگرايي را تدوين کرده و براي اصولگرايي 12 بايد و 12 نبايد را تعريف کردند و ما هم بدون چون و چرا و با کمال ميل اين منشور را پذيرفتيم و آن را سرلوحه کار خود قرار داديم.

وي تاکيد کرد: جامعه روحانيون و جامعه مدرسين حوزه علميه قم راساً در انتخابات مباشرت ندارند و تنها گروه منسجم 7+8 را براي ساماندهي به وضعيت انتخابات تشکيل دادند.

سخنگوي فراکسيون اصولگرايان مجلس يکي از اصول جبهه پيروان خط امام و رهبري را از ابتداي حرکتش علاقه به فعاليت زير چتر روحانيت و جامعه مدرسين حوزه علميه قم دانست و اظهار كرد: ما از ابتدا معتقد بوديم که اعتقاد و باور به ولايت فقيه تبلور اعتقاد به مرجعيت و اعتقاد به مرجعيت تبلور اعتقاد به حوزه‌ها و روحانيت مبارز و انقلابي است.

وي خاطرنشان كرد: عده‌اي فکر مي‌کنند که مرجعيت با ولايت در رقابت هستند و مي‌خواهند مرجعيت را محدود کنند و اين انحراف اعتقادي خمير مايه سياسي آن‌ها نبود، بلکه اعتقاد واقعي‌شان بود.آن‌ها از نظر اعتقادي به مرجعيت توجهي ندارند و حداکثر شعار ولايت فقيه سر مي‌دهند و ادعاي ارتباط با امام زمان(عج) را مطرح مي‌کنند و بر همين اساس در مقاطعي خاص، فرامين حکومتي مقام معظم رهبري را هم ناديده گرفته و از آن تمکين نمي‌کنند.

وي افزود: آنه‌ا با قدرت مالي و سياسي که در اختيار داشتند مي‌خواستند بيش از 180 نفر را وارد مجلس شوراي اسلامي کرده و بعد از آن هويت‌شان را آشکار کنند، ولي به لطف الهي مقاصد اين جريان انحرافي خيلي زود براي همه روشن شد.

باهنر پاکدستي را از افتخارات و امتيازات برجسته دولت نهم و دهم دانست و در عين حال گفت: رياست محترم جمهور و وزرا بايد دست‌هايي را که به سمت بيت‌المال دراز شده قاطعانه قطع نمايند.

وي با بيان اين‌که «در انتخابات آينده اصولگرايان با دو طيف فتنه‌گران و منحرفين روبه‌رو هستند» گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري همواره از تصميمات جامعه روحانيت و جامعه مدرسين تبعيت مي‌کند. در رابطه با مسائل انتخابات آينده بايد حواس‌مان جمع باشد و اصولگرايان بايد باهم متحد شوند.

سخنگوي فراکسيون اصولگرايان مجلس نکته قابل توجه ديگر را تعيين تکليف چهار طيف اصلاح‌طلبان، سران فتنه، جريان انحرافي و جبهه پايداري دانست و تصريح کرد: با کمي تامل مشاهده مي‌شود که گروه انحرافي و سران فتنه در نقاطي با يکديگر مشترک شده و به هم وصل مي‌شوند و بر همين اساس بايد ارتباطات روشن شود.

وي بار ديگر اصولگرايان را به وحدت فراخواند و گفت: اصولگرايان بايد دست به دست هم دهند و همت کنند تا کار اين انتخابات را سامان داده و به سلامت به پايان برسانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها