کد خبر: ۱۸۴۷۰۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۰۴ آذر ۱۳۹۲
توافقنامه اخیر میان ایران و گروه 1+5 به هیچ وجه نتیجه ای خوب نیست و توقعات از تیم مذاکره کننده بیشتر از این بود.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون توافقنامه اخیر مذاکره کنندگان ایرانی با ظرف غربی گفت: تیم مذاکره کننده به ظاهر تمام توانش را به کار گرفت اما نتیجه آن شد که بحث غنی سازی‌ای که در بیانیه و توافقنامه نهایی هم آورده شده مطلوب نیست زیرا محدودکردن تعداد سانتریفیوژها و همچنین بحث اراک که همینک فعال است و کاستن از فعالیت یا تعطیلی آن و نیز کاهش غنی سازی 20 درصد نتیجه خوبی ارزیابی نمی شود.

کوثری ادامه داد: بحث دوم، مساله ی تحریم است. انتظار می رفت که بحث تحریم به صورت کلی برداشته شود اما درواقع چنین اتفاقی نیفتاده است و توقع داشتیم بیشتر از این بحث رفع تحریم را پیگیری می کردند تا به نتیجه ی بهتر برسد.

نماینده مردم تهران با اشاره به برخی تعابیری که طی روز گذشته مطرح شده، گفت: ینده به هیچ وجه این ماجرا را یک بازی برد-برد و جشن هسته ای نمی دانم و دولت باید در زمینه ی اقداماتش پاسخگو باشد زیرا باتوجه به متن ترجمه شده ای که از بیانیه یا توافقنامه منتشر شده، این مساله برداشت نمی شود که از آن تعبیر جشن داشته باشیم.

وی به مساله ی نحوه ی ورود مجلس به مذاکرات هسته ای و نتیجه ی آن نیز پرداخت و افزود: بحث تصویب این توافقنامه در مجلس محل اختلاف است، نمی توان مطلق آن را تایید یا رد نکرد و باید بر روی آن کار شود. البته مجلس قطعا از آقای ظریف دعوت می کند تا در جلسه ای غیرعلنی گزارش اقدامات خود را ارایه کند.

کوثری در پایان ضمن تاکید بر اینکه باید مراقب عدم شکستن خطوط قرمز شد، گفت: بحث "نرمش قهرمانانه" یک سیاست کلی بود که حضرت آقا مشخص کردند که نیاز به برنامه ریزی دارد و نمی توان اقدام اخیر را در آن راستا ارزیابی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها