کد خبر: ۱۸۳۶۵۷
زمان انتشار: ۲۲:۵۸     ۲۹ آبان ۱۳۹۲

وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای ترکیه‌ای خود در استانبول تاکید کرد که مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در جو مثبتی در جریان است و امکان توافق وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که در استانبول برگزار شد، گفت: ما معتقدیم که درباره پرونده هسته‌ای ایران امکان توافق وجود دارد گر چه اختلافاتی است اما تلاش می‌کنیم تا اختلافات را کاهش داده و به توافقی در این باره برسیم.

وی ادامه داد: هنوز زود است که درباره نتیجه مذاکرات سخن بگوییم اما اختلافاتی وجود دارد و برخی نیز از روند مذاکرات نگران‌هایی دارند که باید در نظر گرفته شود. ایران در مقابل خود یک فرصت تاریخی دارد تا مسئله هسته‌ای خود را حل و فصل کند.

وی که برای شرکت در مراسمی به مناسبت دهمین سال حمله به کنسولگری انگلیس در استانبول حضور یافته بود، گفت: انگلیس و ترکیه هر دو قربانی تروریسم هستند اما با هم تلاش می‌کنند تا این پدیده را ریشه‌کن کنند.

هیگ ادامه داد: ما از تلاش‌های ترکیه در حمایت از مخالفان سوریه قدردانی می‌کنیم و با آنکارا همکاری نزدیکی برای برگزاری هر چه سریعتر ژنو 2 و متقاعد کردن مخالفان برای مشارکت در آن آغاز کردیم.

وی در خصوص پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نیز گفت: یقینا پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا باعث قوی‌تر شدن این اتحادیه می‌شود و تصمیم‌گیری‌های اتحادیه اروپا در سطح جهان در چنین شرایطی کارآمدتر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها