کد خبر: ۱۸۳۳۵
زمان انتشار: ۱۷:۵۰     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، شوراي انتقالي ليبي از آزادسازي کامل باب العزيزيه مقر معمر قذافي ديکتاتور ليبي و سقوط رژيم وي پس از گذشت بيش از 40 دهه حکومت بر مردم ليبي خبر داد.

اعلام تصرف کامل باب العزيزيه از سوي شوراي انتقالي ليبي به معناي فروپاشي کامل رژيم قذافي است.

انقلابيون اعلام کرده اند باب العزيزيه تحت تصرف کامل آنها قرار دارد و اين در حالي است که تا کنون هيچ اثري از قذافي يافت نشده است.

گزارش ها حاکي از حضور افراد مسلح وابسته به قذافي در محله سليم جنب باب العزيزيه و همچنين مزدوران تک تيرانداز قذافي در برخي منازل در باب العزيزيه و حمله به انقلابيون حکايت دارد.

معمر قذافي ديكتاتور ليبي امروز (چهارشنبه) گفت كه محل اقامت خود در باب العزيزيه واقع در طرابلس را كه سه شنبه به تصرف انقلابيون درآمده، در يك "عقب نشيني تاكتيكي" ترك كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از خبرگزاري فرانسه، قذافي در سخناني كه از وبسايت يك كانال تلويزيوني به رياست پسرش سيف الاسلام پخش شد، افزود: باب العزيزيه پس از اينكه هدف 64 موشك ناتو واقع شد چيزي غير از يك ويرانه نبود و ما به دلايل تاكتيكي از آن عقب نشيني كرديم.
 
سخنراني قذافي كه از يك كانال تلويزيوني ديگر و طرفدار وي نيز پخش شد، پس از آن عنوان شد كه انقلابيون مجتمع اقامتي وي را تصرف كردند اما هيچ ردي از او  و پسرانش نيافتند. 

فارس نیز در این زمینه نوشت: سرانجام دیشب طومار بیش از چهار دهه حکومت دیکتاتوری "سرهنگ معمر قذافی" با سقوط دژ مستحکم "العزیزیه" در هم پیچیده شد تا قذافی نیز به دیکتاتورهایی چون "زین العابدین بن علی" و "حسنی مبارک" بپيوندد و بار دیگر ثابت شود، ظلم و ستم با تمام ابهت و شکوهش فانی و نابود شدنی است.

به گزارش فارس، انقلابیون لیبی پس از این که از اولین ساعات بامداد امروز حملات خود را بر متجمع باب العزیزیه متمرکز کرده بودند، موفق شدند، امشب این دژ مستحکم را بطور کامل به تصرف خویش درآورند و سقوط نهایی رژیم قذافی را اعلام کنند.
مجتمع العزیزیه در واقع یک پایگاه نظامی در جنوب طرابلس است که مقر اصلی قذافی بشمار می‌آید و در کنار آن استحکامات نظامی و امنیتی وجود دارد و اکثر گردان‌های تحت فرماندهی شخص قذافی در این استحکامات قرار دارند.

این دژ مستحکم به وسعت 6 کیلومتر مربع در منطقه‌ای استراتژیک در جنوب طرابلس بنا شده و به تمام ادارات و دستگاه‌های رسمی دولتی و راه‌های سریع‌السیر کشور و همچنین فرودگاه طرابلس و همچنین تمام شبکه‌های ارتباطی نزدیک است. این دژ مستحکم متشکل از سه دیوار بتنی و سیمانی ضد گلوله مستحکم است.
انقلابیون موفق شدند پس از تصرف باب العزیزیه وارد خانه قذافی شوند و با شلیک کردن تیرهای هوایی این پیروزی خود را جشن بگیرند.

جشن انقلابیون و مردم لیبی درحالی در باب العزیزیه برگزار شد که به دنبال حملات هوایی ناتو بر این منطقه ستون‌های دود از این مجتمع به هوا برمی‌خاست.

انقلابیون لیبی از دروازه شرقی باب العزیزیه جایی که مخصوص ورود میهمانان ویژه است، وارد دژ قذافی شدند و سپس "بیت الصمود" ( به معنای خانه پایداری) را تصرف کردند و این همان جایی است که قذافی سخنان خود را از زمان آغاز انقلاب مردم لیبی تا پیش از سقوط در آن مکان ایراد می‌کرد.

 انقلابیون لیبی پس از ورود به متجمع العزیزیه وارد بخش پذیرایی از میهمانان قذافی شده‌ و پس از آن که مجسمه دیکتاتور لیبی را در این منطقه به زیر کشیدند، با جدا کردن سر از پیکره، آن را زیر پای خود له کرده و با آن عكس يادگاري گرفتند.

همچنین انقلابیون موفق شدند، مقادیری سلاح و خودروهای زرهی از جمله ماشین‌ها و زره‌پوش‌های قذافی را در باب العزیزیه به  غنیمت بگیرند.

با این حال هنوز هیچ‌کس از محل اختفای قذافی مطلع نیست و سرنوشت وی همچنان در پرده ابهام است، به همین منظور هواپیماهای جاسوسی انگلیس وابسته به نیروی هوایی سلطنتی این کشور و ناتو پروازهای تجسسی خود را در برای یافتن قذافی از امروز صبح آغاز کرده‌اند.

 این هواپیماها از نوع آواکس بوده و تمام هواپیماهایی که از طرابلس به هوا برمی‌خیزد را زیر نظر دارند تا امکان فرار قذافی را از طریق هوا از بین ببرند. همچنین هواپیماهای جاوسوسی آمریکایی از نوع "رافت" نیز تمام ارتباطات و تماس‌ها از طریق تلفن همراه یا شبکه‌های ماهواره‌ای را زیر نظر دارند.

 نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نیز هواپیماهای جاسوسی مجهز به رادارهای پیشرفته خود را در اختیار ناتو قرار داده تا کاروان‌ ماشین‌هایی که به سمت بیابان‌های لیبی در حرکت هستند را زیر نظر داشته باشد. قذافی برای جلوگیری از شناسایی محل اختفای خود به هیچ‌وجه از تلفن استفاده نمی‌کند.

 از سوی دیگر ماموران مخفی انگليس نیز به دنبال یافتن سرهنگ قذافی هستند که در مقرش نبوده و گریزان است. در زیر مقر وي تونل‌هایی هست که به نقاط دیگر شهر راه دارد، به همین دلیل انقلابیون لیبی همچنان از سرنوشت قذافی بی‌‌اطلاع هستند و هیچ‌ اثری از وی در العزیزیه نیافته‌اند.

 انقلابیون لیبی همچنین از حضور مزدوران تک تیرانداز وابسته به قذافی در برخی منازل و پشت بام آنها در باب العزیزیه و هدف قرار دادن انقلابیون خبر دادند. گردان‌های قذافی، هم اکنون ساختمان پست طرابلس را به گلوله بسته‌اند.

گفته می‌شود، پس از تصرف باب العزیزیه دزدان و غارتگران به غارت و چپاول اموال و دارایی‌های قذافی پرداختند. اما انقلابیون چون در طرابلس و باب العزیزیه بر قذافی دست نیافتند، راه سرت زادگاه قذافی را پیش گرفتند.

اما مدیر بیمارستان طرابلس از پزشکان برای درمان مجروحان درخواست کمک کرد، این درحالی است که پیش از این سازمان پزشکان بدون مرز اوضاع بیمارستان‌های طرابلس و مجروحان این شهر را به دلیل نبود دارو و تجهیزات بیمارستانی و پزشکی بسیار خطرناک و بحرانی اعلام کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها