کد خبر: ۱۸۳۳۴
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
بولتن نیوز : موج نا آرامی های کشور انگلیس که از هفته های قبل آغاز شده بود و طی آن تا کنون صد ها نفر از شهروندان انگلیسی بازداشت و تعدادی هم به قتل رسیده اند در مرحله تازه خود با پیوستن گروه های مختلف و طبقات گوناگون این کشور رنگ تازه ای به خود گرفته است . یکی از این طبقات افراد آفیقایی الاصل ساکن انگلستان هستند که هرساله کارناوال خیابانی "ناتینگ هیل گیت" را در بخش مرکزی و غربی لندن برگزار می کنند اما این کارناوال امسال به کابوس اصلی پلیس مترو پولیتن لندن تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ما از لندن این کارناوال که حدوداً 40 سال پیش توسط سیاهان و برده های کشور جامائیکا در منطقه "ناتینگ هیل گیت" لندن به دلیل خصلت اعتراضی خود آغاز بکار کرده هر ساله با حمایت دیگر سیاه پوستان کشورهای آفریقایی و جزایر کارائیب مقیم انگلیس به فعالیت ادامه داده و اکنون قصد آن را دارد که بزرگترین کارناوال خیابانی در سراسر اروپا را به نام خود نام گذاری کند . در این کارناوال که شرکت کنندگان بالغ بر 15 کیلومتر از مناطق غربی لندن را به صورت پیاده به همراه آوازهای محلی آفریقایی طی می کنند،و با پوشیدن لباس های مخصوص هر گروه به نوعی اعتراض خود را به مردم لندن نشان می دهند .

اما با اتفاقات اخیر انگلیس انتظار می رود این کارناوال که همه ساله با استقبال بیش از صدها هزاران نفر از سیاه پوستان و حتی خود مردم لندن روبرو می شد امسال به بزرگترین تظاهرات خیابانی بر علیه دولت انگلستان تبدیل گردد و از طرفی هم به نظر می رسد که پلیس انگلستان نتواند از این واقعه که به صورت خودجوش به یک نماد فرهنگی انگلستان تبدیل گردیده است جلوگیری نماید اما پلیس به اجبار برای گردانندگان این کارناوال مجوز برگزاری را صادر کرده است .

یک منبع آگاه در خصصو برگزاری این کارنوال سالیانه به خبرنگار ما گفت : درگیری بزرگی در طی برگزاری سه روزه این کارناوال که از روز شنبه هفته آینده آغاز و تا روز دوشنبه به طول خواهد انجامد بین معترضین انگلیسی که عمدتاً از سیاهپوستان فقیر این کشور تشکیل گردیده و نیروهای پلیس به وجود می آید. همچنین  خبرهای تأیید نشده ای هم به گوش می رسد که پلیس مترو پولیتن لندن قصد دارد که مجوز اعطا شده به گروه هایی که مسئول برگزاری کارناوال هستند را لغو نماید.

اما با توجه به مجوزی که صادر گردیده به نظر می رسد که روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده روزهای التهاب آوری برای پلیس لندن باشد که در طی ماه گذشته با انتقادات فراوانی نسبت به برخورد با تظاهر کنندگان انگلیسی روبرو بوده است .

به هر حال نکته ای که بسیار مهم به نظر می رسد این است که مردم در طبقات مختلف انگلیس از تبعیض های به وجود آمده در میان جامعه و همچنین افزایش میزان نارضایتی ها به دلیل عملکرد ضعیف دولت در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی به تنگ آمده اند و از هر فرصتی برای راه اندازی تظاهرات و حرکت بر ضد دولت استفاده می کنند و سیاست های خشونت آمیز دولت نیز نمی تواند از این موضوع جلوگیری نماید .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها