کد خبر: ۱۸۳۲۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه قاهره اختلاف زیادی با کشورهای عربی ندارد، کنفرانس امروز(سه شنبه) سران کشورهای عربی و آفریقایی در کویت را مهم توصیف کرد و گفت: این کنفرانس فعالیت سیاسی را در عرصه‌های مختلف افزایش خواهد داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر در حاشیه کنفرانس کشورهای عربی و آفریقایی در کویت در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، با اشاره به سفر اخیر سرگئی لاوروف و سرگئی شویگو،‌ وزرای خارجه و دفاع روسیه به مصر گفت: اقدامات مصر بی‌پایه و اساس نیست و ما در سیاست‌های خود به دنبال نشان دادن واکنش نیستیم. من پیش از این نیز بارها گفته‌ام که گزینه‌های زیادی در پیش روی مصر قرار دارد.

وی همچنین در خصوص بحران سوریه گفت: مصر خواهان حل بحران سوریه از طریق سیاسی و برگزاری نشست ژنو 2 است.

وی افزود: امکان تشکیل دولت انتقالی و جدید که دارای اختیارات کامل باشد، در نشست ژنو 2 وجود دارد.

نبیل فهمی همچنین کنفرانس سران کشورهای عربی و آفریقایی در کویت را که امروز با حضور هیات‌هایی از کشورهای جهان برگزار می‌شود، بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که چالش‌های بسیاری در جهان عرب و کشورهای آفریقایی وجود دارد و باعث ارتقای فعالیت‌های سیاسی در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این کنفرانس مسائل مختلفی از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مساله فلسطین مورد بررسی قرار می‌گیرد. چراکه فلسطین همواره مساله‌ای محوری برای جهان عرب و کشورهای آفریقایی است.

نبیل فهمی تصریح کرد: مصر هویت مشترکی با کشورهای حوزه خلیج (فارس) دارد و خواهان برقراری امنیت و آرامش در این کشورها است، چرا که وجود امنیت در این کشورها ارتباط مستقیمی با امنیت داخلی مصر دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وجود اختلاف با برخی کشورهای عربی از جمله تونس و قطر و آفریقایی از جمله اتیوپی گفت: ما اختلافات زیادی با کشورهای عربی نداریم و روابط ما با کشور تونس خوب است و با مسئولان قطری نیز صرف نظر از وجود برخی اختلافات و مواضع متفاوت دیدارهاو رایزنی‌هایی داریم.

وزیر امور خارجه مصر همچنین از تصمیم اعضای کنفرانس سران کشورهای عربی و آفریقایی برای صدور بیانیه‌ای در خصوص فلسطین پس از پایان این کنفرانس خبر داد و گفت: امکان ندارد کشورهای عربی نشستی برگزار کنند و در آن مساله فلسطین عنوان نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها