کد خبر: ۱۸۲۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان را در مراسم های معنوی و مذهبی نشان دهنده ناکارآمدی نقشه ها و ترفندهای دشمنان دانست و خیر دنیا و آخرت انسان را در گرو انس با خدا و معنویات ذکر کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سحرگاه بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در مراسم احیای شب قدر که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع)، لیالی قدر را گرامی داشت و به تبیین فضائل این شب ها پرداخت.

وی با بیان اینکه احتمال اینکه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر باشد بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: این شب ها فرصتی مناسب برای نزدیک شدن به خداوند تبارک و تعالی است.

آیت الله خاتمی در ادامه عصر ظهور را عصر گستردگی عبودیت توصیف کرد و گفت: خیر دنیا و آخرت انسان در با خدا بودن است، فقط آخرت آباد نیست که با خدا رقم می خورد دنیای آباد نیز با خدا تضمین می شود و اگر با ذات ربوبی گره بخوریم گرهی در کار ما نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زندگی بی خدا آخرت تباه به دنبال دارد و زندگی نیست، گفت: انسان بی خدا هیچ است و علاوه بر اینکه آخرت او تباه است دنیای تباهی نیز دارد و در آیات و روایات متعدد به این موضوع اشاره شده است.

آیت الله خاتمی گفت: کسی که با خدا قهر است همه جا در زندگی بن بست دارد و به هر دری می زند به بن بست می رسد و آرامش ندارد، پیامد اخروی آن نیز این است که به صورت کور محشور می شود.

وی با بیان اینکه تمام اعمال انسان حاوی ظاهر و باطنی است، یادآور شد: سخنان کژدم گونه، مار و عقرب می شود و کسانی که در دنیا در پیروی از حقیقت کر و کور هستند در روز قیامت نیز کور محشور می شوند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای برخی بلا، امتحان و برای برخی نیز ترفیع درجه است، اما این حقیقت را نباید نادیده گرفت که رفتار گناه آلود در انسان اثر دارد و معصیت، انسان را در زندگی فردی و اجتماعی بیچاره می کند.

وی با اشاره به اینکه معصیت خط قرمز خداوند تبارک و تعالی است، اظهار داشت: هر کس از این خط قرمز عبور کند و آن را زیر پا بگذارد به تباهی و سقوط نزدیک شده است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اگر مردم می بینند نعمت های الهی از آنها رخت بربسته و باران نمی آید، قحطی و خشکسالی آمده است، صادقانه به درگاه خدا بروند و بگویند ای خدا اشتباه کردیم در این صورت مشکلات شان برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد و جامعه ای که با خدا باشد، مشکل ندارد، ابراز داشت: کشور برنامه های پنج ساله و بیست ساله دارد، اما وقتی این برنامه ها به نتیجه می رسد که کشور، کشور دین و معنویت شود نه اینکه بوی نامطبوع غفلت از خدا و شکستن خطوط قرمز الهی به مشام برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیا و آخرت آباد انسان در گرو با خدا بودن است، از حضور باشکوه و پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در مراسم احیای لیالی قدر قدردانی و تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که تیغ تهاجم فرهنگی دشمنان به سنگ خورده است.

وی افزود: امسال حضور نسل جوان و نوجوان در برنامه های معنوی و به ویژه مراسم قدر بی سابقه بود و خوشبختانه روز به روز بر عشق و علاقه مردم به معنویات افزوده می شود و بحمدلله اکثر مردم الهی و خدایی هستند.

آیت الله خاتمی با استناد به هشت آیه و روایت بیان داشت: اگر جوامع بشری خدا محور باشند خداوند برکات را از زمین و آسمان برای شان خواهد فرستاد و هیچ مشکلی نخواهند داشت، اگر جوامع در صراط مستقیم باشند خدا آب گوارای زندگی را به آنها می چشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر اهل کتاب هم به تورات و انجیل واقعی عمل کنند خواهند دید خداوند از زمین و آسمان برکات خود را بر آنها فرو خواهد فرستاد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از روایات استفاده می شود استغفار کلید حل مشکلات است، افزود: استغفار زیاد سبب ازدیاد روزی انسان می شود و از جایی خداوند در زندگی انسان گشایش ایجاد می کند که فکر آن هم به ذهنش نمی رسد.

وی با بیان اینکه آنهایی که ایمان و عمل صالح دارند خداوند در سویدای جان ها و دل، قرارشان می دهد، محبت و عشق مردم به امام را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: بیش از بیست سال از ارتحال جانگذار امام می گذرد اما همچنان نام ایشان محبوب ترین نام ها است.

آیت الله سید احمد خاتمی اضافه کرد: نمونه دیگر اینکه با وجود تخریب هایی که علیه ولایت از سوی خارجی ها و برخی داخلی ها می شود، اما روز به روز بر محبوبیت نائب عام امام زمان(عج) و خلف صالح امام راحل حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری افزوده می شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها