کد خبر: ۱۸۲۷۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۷ آبان ۱۳۹۲

به گفته یکی از مقامات ارشد یگان عملیات‌های ویژه آمریکا، ارتش این کشور ماموریتی را برای آموزش نیروهای امنیتی لیبی در نظر دارد که با هدف ایجاد نیرویی متشکل از 5000 تا 7000 سرباز قراردادی و یگانی کوچکتر و مجزا برای ماموریت‌های ویژه مقابله با تروریسم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، فرمانده "ویلیام مک‌راون" از یگان عملیات‌های ویژه آمریکا در مجمع دفاع ملی ریگان که در کتابخانه و موسسه ریاست جمهوری رونالد ریگان برگزار شد، گفت، هنوز درباره ماموریت آموزشی برای حمایت از لیبی جایی که درگیری‌های شبه‌نظامی افزایش یافته، تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

مقامات گفتند، هنوز درباره اینکه کدام کشورها در این ماموریت شرکت دارند و یا این آموزش کجا انجام می‌شود، تصمیمی اتخاذ نشده است اما کل این ماموریت توسط یگان فرماندهی آفریقای ارتش تنظیم می‌شود.

مک‌راون و دیگر مقامات افزودند، استراتژی امنیت ملی پنتاگون خواستار ایجاد ظرفیت‌های مقابله با تروریسم در میان نیروهای محلی در کشورهای متحد به جای حضور نیروهای آمریکایی بر انجام عملیات‌ها شده است.

فرمانده مک‌راون اذعان کرد، آموزش نیروهای امنیتی در کشوری که شبه‌نظامیان روابط متغیری دارند و برخی از افرادی که وارد این برنامه آموزشی می‌شوند ممکن است سوابق مشکوکی داشته باشند، امری بسیار خطرناک است.

وی هشدار داد: بررسی دقیق سوابق تمامی لیبیایی‌هایی که ممکن است توسط آمریکایی‌ها آموزش ببینند، بسیار دشوار است. اما بهترین راه حل این است که به آنها آموزش دهیم تا خودشان با مشکلات شان دست و پنجه نرم کنند.

مقامات ناتو می‌گویند: متخصصانی را برای ارزیابی چگونگی هر چه بهتر اجرای یک برنامه آموزشی به لیبی اعزام کرده‌اند و شاید این برنامه در بلغارستان یا ایتالیا انجام شود.

مقامات آمریکایی نیز اعلام کردند، گروه کوچکی از نیروهای ارتش این کشور نیز برای ارزیابی برنامه به لیبی اعزام شده‌اند.

آمریکا روابط پیچیده و شکننده‌ای با دولت کنونی طرابلس دارد اما دولت لیبی خواستار کمک‌های امنیتی آمریکا است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها