کد خبر: ۱۸۲۲۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۶ آبان ۱۳۹۲
«گئورگی مارگویلاشویلی» امروز به عنوان چهارمین رئیس‌جمهوری گرجستان سوگند یاد کرده و این کشور از این به بعد یک جمهوری پارلمانی خواهد بود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار تاس»، امروز یکشنبه در تفلیس مراسم تحلیف "گئورگی مارگویلاشویلی" 44 ساله که در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در گرجستان با کسب 62.12 درصد کل آراء به پیروزی رسید، برگزار می‌شود.

مارگویلاشویلی چهارمین رئیس‌جمهوری گرجستان بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید بسیار ساده خواهد بود. آنطور که مقامات ائتلاف حاکم حزب «رویای گرجستان» توضیح دادند، این تصمیم به دلیل وضعیت بد اقتصادی کشور و جلوگیری از صرف هزینه غیرضروری اتخاذ شده است. مراسم ظهر امروز آغاز شده و در آن مقامات بلندپایه دیپلماتیک خارجی و برخی میهمانان بین‌المللی حضور خواهند داشت.

در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید گرجستان از طرف روسیه نماینده‌ای حضور نخواهد داشت، مقامات تفلیس دعوتنامه‌ای به مسکو ارسال نکردند، چرا که دو کشور  از سال 2008 تاکنون با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند.

بعد از این مراسم، گرجستان عملا به یک جمهوری پارلمانی تبدیل خواهد شد. بر اساس اصلاحاتی که در سال 2010 در قانون اساسی این کشور صورت گرفت، اختیارات رئیس‌جمهوری به حداقل رسیده و در عوض اختیارات نخست وزیر که از سوی پارلمان کشور انتخاب خواهد شد، افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها