کد خبر: ۱۸۲۱۱۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
براساس گزارش‌ها، به مقام ارشد پارلمانی حزب مخالفان اوکراین اجازه ملاقات با نخست‌وزیر سابق این کشور در یکی از بیمارستان‌های خارکوف داده نشد؛ اقدامی که وی آن را هشدار نقض و سرپیچی از مفاد "اجلاس شراکت شرقی" در ویلنیوس دانست.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "آرسنی یاتسنیوک"، مقام ارشد حزب مخالف اوکراین در پارلمان این کشور اظهارنظر خود را پس از آن اعلام کرد که ماموران زندان به وی و پوری لوتسنکو، متحد یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق این کشور اجازه ملاقات با این زندانی را ندادند.

سرویس زندان اعلام کرد، ملاقات از تیموشنکو در بیمارستانی در خارکوف به دلیل بیماریی‌اش ممنوع شده است.

این در حالی است که این مقام مخالفان معتقد است، دلایلی کاملا متفاوت درباره ممنوع الملاقات بودن تیموشنکو وجود دارد. وی گفت: پس از آنکه مخالفان و یوری لوتسنکو برای 24 نوامبر سال جاری میلادی (3 آذر) یک اقدام گسترده در کی‌ِیف را اعلام کردند، به ما اجازه دیدار با تیموشنکو داده نشد. ما قصد داشتیم درباره برنامه‌هایمان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2015 میلادی با تیموشنکو مذاکره کنیم.

این در حالی است که به گفته رسانه‌های محلی، اندریا کلییویف، وزیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین به پات کوکس و الکساندر کواسنیوسکی از هیات نظارت پارلمان اروپا تعهد داده که پارلمان کی یف 19 نوامبر سال جاری میلادی (28 آبان) قانونی را تصویب می‌کند که اجازه درمان پزشکی در خارج از کشور با به تیموشنکو می‌دهد و رئیس جمهوری اوکراین نیز قرار است 20 نوامبر سال جاری میلادی (29 آبان) آن را امضا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها