کد خبر: ۱۸۱۹۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
شماری از سلف‌های تندروی مصری به عزاداران حسینی در مقابل مسجد راس الحسین (علیه السلام) در قاهره حمله کرده و اطراف این مسجد را به آتش کشیدند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سی‌ان‌ان؛ در سالروز شهادت امام حسین (علیه السلام) شیعیان مصری به منظور بزرگداشت این روز در اطراف مسجد مقام راس الحسین علیه السلام در شهر قاهره تجمع کردند و یاد آن امام شهید را گرامی داشتند.

بزرگداشت عاشورای حسینی در منطقه راس الحسین علیه السلام باعث خشم سلفی های ساکن در مناطق اطراف این مسجد شد، بگونه ای که این سلفی ها به عزاداران هجوم آوردند و به سمت آنها حمله ور شدند.

بعد از آغاز این درگیری ها نیروهای امنیتی و پلیس مصری به این منطقه عازم شدند. 

منابع امنیتی مصری در این باره اعلام کردند: در این درگیری ها اهالی سلفی مناطق راس، جمالیه، خان الخلیلی و مناطق اطراف در حمله به عزاداران شیعی حضور داشتند.

شیعیان به محض این که شعار لبیک یا حسین را سردادند با هجوم سلفی های تندرو روبه رو شدند، هزاران سلفی تندرو که به نظر می رسد از قبل در انتظار رسیدن عزاداران حسینی بودند با مشاهده حضور شیعیان و شنیدن شعار لبیک یا حسین به سمت عزاداران حمله ور شدند و با سنگ و چوب آنها را مضروب کردند.

نیروهای ارتش و پلیس مصر با کمک نیروهای امنیتی در اطراف شیعیان عزادار حلقه امنیتی تشکیل دادند و آنها را برای خروج از این منطقه همراهی کردند.

سلفی ها بعد از این رویداد سعی داشتند مسجد راس الحسین علیه السلام را به آتش بکشند که با ممانعت نیروهای امنیتی روبه رو شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها