کد خبر: ۱۸۱۹۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
یک مقام ارشد دولت آمریکا تأکید کرد، امکان دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای با ایران در مذاکرات آتی در شهر ژنو وجود دارد ولی هنوز مسائل سخت و پیچیده‌ای باید حل و فصل شود.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک مقام عالی‌رتبه دولت آمریکا در جمع خبرنگاران گفت، ما می‌خواهیم طی هفته آینده سخت کار و تلاش کنیم. من نمی‌دانم آیا به توافق نهایی ‌ای دست خواهیم یافت یا نه. من فکر می‌کنم که امکان دستیابی به توافق کاملاً وجود دارد، ولی هنوز مسائل سخت و دشواری وجود دارد که درباره آن باید مذاکره شود.

تازه‌ترین دور مذاکرات ایران و 1+5 در شهر ژنو برگزار شد ولی دو طرف نتوانستند به توافق نهایی دست یابند. قرار است این مذاکرات بار دیگر روز 20 نوامبر یعنی 5 روز دیگر در شهر ژنو برگزار شود. این مقام آمریکایی مدعی شد: مذاکرات قبلی در شرایطی در ساعات اولیه صبح روز شنبه به پایان رسید که من فکر می‌کنم طرفهای شرکت کننده در مذاکرات به‌خصوص ایرانی‌ها احساس کردند که نیاز به بازگشت به کشورشان دارند تا به این اسناد نگاه دقیقی بیندازند و این اسناد را در نظر گرفته بار دیگر به مذاکرات بازگردند.

گرچه جزئیات مذاکرات ژنو منتشر نشده است ولی به نظر می‌رسد دسترسی ایران به بخشی از اموال و دارایی‌های توقیف‌شده در سراسر جهان بخشی از پیشنهاد 1+5 بوده است.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفت، بیش از 100 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران در حساب‌های بانکی سراسر جهان قفل شده است. میزان صادرات نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در سال 2011 میلادی به بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز می‌رسید. این مسئله موجب کاهش 5 میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران در هر ماه شده است. این تحریم‌ها همراه با سایر تحریم‌ها بیش از 120 میلیارد دلار برای اقتصاد ایران هزینه داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها