کد خبر: ۱۸۱۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۳۱ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش سرویس اقتصادی بی باک، چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچگاه میزان افزایش نرخ تورم با توجه به محاسبات بانک مرکزی از 15 درصد بالاتر نخواهد رفت، گفت: در ماههای آتی روند نزولی نرخ تورم را شاهد خواهیم بود و امیدواریم از آذر و دی بتوانیم شرایط بهتری را در نرخ تورم داشته باشیم، البته اگر شرایط همچون هم اکنون باشد و مسئله خاصی پیش نیاید.

این جملات دکتر بهمنی کافی بود تا مدعیان اصولگرایی و ولایتمداری، لجن پراکنی های قبلی خود را تکرار نمایند و همه آمار و اظهارات رئیس بانک مرکزی را به سخره بگیرند.

البته هیچ یادمان نرفته و به قطع در تاریخ ثبت خواهد شد، شانتاژ گسترده احمد توکلی، مرد مدعی خدایی فهم اقتصاد و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را که در آستانه طرح هدفمندی یارانه ها  با بیان احتمال تحمیل تورم بالای 60 درصد به مردم پپیشنهاد داد تا هدفمند کردن یارانه کالاهای اساسی، برای یکسال به تعویق افتد.

"احمد توکلی" در نامه‌ای که در جلسه صبح روز سه‌شنبه 28 مهر 88 بین نمایندگان توزیع شد، نکاتی را در ارتباط با بررسی لایحه دفمند کردن یارانه‌ها در صحن علنی متذکر شد.

نماینده مردم تهران در ادامه این نامه آورده است: آثار تورمی ناشی از افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی بر آثار تورمی پیش گفته افزوده می‌شود. موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، وابسته به وزارت بازرگانی در مطالعه‌ای تحت عنوان «اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی در ایران (با تاکید بر هدفمندی)»، تورم ناشی از تنها دو برابر کردن قیمت کالاهای اساسی را 3/19 درصد برآورد کرده است.

وی یادآور می‌شود: این به معنای آن است که تورم موجود 5/18 درصدی به اضافه حداقل تورم محاسبه شده برای درآمد 20 هزار میلیارد تومان که 5/20 درصد بود با تورم ناشی از گران شدن کالاهای اساسی که 3/19 درصد است به ضمیمه تورم ناشی از گران شدن آب، احتمال دارد تورمی بالای 60 درصد را بر مردم دچار مشکلات تحمیل کند حتی اگر احتمال وقوع این فاجعه کم هم باشد شرط، عقل است که چون محتمل بسیار مهم است، حداکثر احتیاط به عمل آید.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد: راه حل این است که اولاً هدفمند کردن یارانه کالاهای اساسی را برای یکسال عقب بیندازیم و تنها به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و آب بسنده کنیم، ثانیاً دولت از اختیار کسب درآمد 20 هزار میلیارد تومان چشم بپوشد و به کمتر اکتفا کند تا مردم مستضعف و تولید‌کنندگان در فشار کمر‌شان زیر بار مشکلات طبیعیِ اقدام بزرگی که باید انجام شود، خم نگردد.

در اردیبهشت ماه سال جاری بود که توکلی بار دیگر فهم اقتصادی دولتمردان را به باد انتقاد گرفت و با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد در 8 مورد قانون هدفمند کردن یارانه​ها را رعایت نکرده است، گفت: افزایش قیمت​ها بیش از شیب مصوب مجلس و عدم توجه به بخش صنعت و تولید و کشاورزی، بخشی از رویکرد غیرقانونی دولت است. اما رئیس​‌جمهور حتی در دیدار با نمایندگان خواستار افزایش دوباره قیمت​ها برای ارائه یارانه نقدی بیشتر به مردم شد که جای تعجب دارد.

توکلی پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و عدم تحقق پیش بینی هایش در سخنانی همراه با عصبانیت اظهار داشته بود که هدفمندی یارانه ها به شکلی کاملا امنیتی اجرا شد.



این نماینده مجلس مدعی شده بود: در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به شکلی کاملاً امنیتی به تولیدکنندگان فشار وارد آمده تا قیمت ها را بالا نبرند.

رئيس مرکز پژوهش.های مجلس در گفتگویی با روزنامه همشهری عنوان کرد: در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به شکلی کاملاً امنیتی به تولیدکنندگان فشار وارد آمد تا تولیدکنندگان قیمت ها را بالا نبرند.

البته توکلی تنها یکی از دهها شرکت کننده در مسابقه زیر سئوال بردن فهم و درایت اقتصادی دولتمردان بوده است. هاشمی رفسنجانی ، علی مطهری  و بسیاری دیگر از اصلاح طلبان و اصولگرانماها نیز در این میدان عزم جدی خود را برای تخریب دولت جزم کرده بودند

حال که برخی دوستان مدعی دلسوزی برای منافع نظام و مردم، چشم و گوش خود را به نوعی بسته اند که حقایق و واقعیت ها را کمتر می بینند و می شنوند، تحلیلگر شبکه تلویزیونی سی ان ان، میزان انصافش بر این افراد فزونی گرفته و سعی کرد تا اندکی از واقعیتهای موجود در اقتصاد ایران را گوشزد کند

فرید زکریا در تاریخ 21 آگوست (30مرداد) در برنامه جی پی اس شبکه خبری سی ان ان با اشاره به بهبود کامل وضعیت اقتصادی ایران، گفت: ازکاخ سفید گرفته تا مجلس عوام لندن بسیاری از غربی ها هستند که حرف های خوبی در مورد احمدی نژاد نمی زنند، اما یک گروه هستند که وی را تحسین و تمجید می کنند،این گروه در تهران نیستند بلکه در واشنگتن هستند.

به گزارش جام، زکریا اضافه کرد: صندوق بین المللی پول درآخرین گزارش خود، حرف های بسیار خوبی در مورد اقتصاد ایران می زند که این گزارش تصاویر بسیار خوبی را در ذهن ما مجسم می کند، صندوق بین المللی پول می گوید رشد اقتصادی ایران با یک رکورد بسیار خوب و بالایی به 3.2 درصد رسیده است ودر آینده هم افزایش خواهد یافت، در ایران تورم متوقف شده و از 25  درصد به 12 درصد در طول دو سال اخیر رسیده است.

این تحلیلگر شبکه "سی ان ان" با تعجب و حیرت از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه خاطر نشان کرد: تهران برنامه هایی انجام داده که هر صادر کننده بزرگ نفتی باید خواب آن را ببیند، ایران اکنون سوبسید های خود برای بنزین و گاز را قطع کرده و 60 میلیارد دلار در سال به دست آورده است، چگونه این اتفاق افتاده است؟چرا کشوری که سالها با تحریم اقتصادی روبه رو بوده توانسته به این موفقیت ها برسد؟

وی با رد اظهارات واهی دشمنان جمهوری اسلامی ایران که آمار صندوق بین المللی پول را غلط دانسته اند، ادامه داد: عده ای گفته اند که آماراین صندوق غلط است، اما ما نباید هیچگونه شکی در مورد صحت این آمار داشته باشیم چون هیچ دلیلی برای شک کردن نداریم، از سوی دیگر صندوق بین المللی پول نیز بر صحت این آمار تاکید کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها