کد خبر: ۱۸۱۲۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۰ آبان ۱۳۹۲
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به قاهره سفر کرده است با وزیر دفاع و معاون نخست وزیر مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المصری الیوم، «محمود عباس» و هیئت همراه وی با «عبدالفتاح السیسی» دیدار کرد.
در این دیدار مسائل مهمی از قبیل مرزهای بین مصر و نوار غزه بررسی شد و السیسی تاکید کرد که مصر حامی دائمی خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و حق آن برای تشکیل دولت مستقل فلسطین باقی خواهد ماند.
عباس همچنین با «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر در مقر ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد و وی را در جریان نتایج مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی و موانع بر سر راه مذاکرات و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی فلسطینیان و تعدادی از مسائل منطقه‌ای قرار داد.
عباس در این دیدار که تعدادی از مسئولان دو طرف حضور داشتند، گفت که این دیدار در راستای تمایل تشکیلات خودگردان به هماهنگی و مشورت دائمی با مصر درباره قضیه فلسطین و ایفای نقش مصر در حمایت از قضیه فلسطین انجام شده است.
از سوی دیگر منابع آگاه فلسطینی تاکید کردند که عباس از طرف مصری خواست تا نقش بزرگی را در حمایت از موضع فلسطینیان در مذاکرات صلح با طرف اسرائیلی ایفا کند.
وی همچنین از السیسی خواست تا اقدامی در رابطه با بازگشایی گذرگاه مرزی بین مصر و غزه انجام دهد و همچنین بر حمایت از مرزهای مصر و عدم اجازه به گروه‌های افراطی برای نقض مرزهای مصر و تلاش برای تخریب تونل‌ها تاکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها