کد خبر: ۱۸۱۲۳
زمان انتشار: ۰۴:۴۵     ۳۱ مرداد ۱۳۹۰

" عبدالقادر بن سعود " روز يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : درگيري با گردان هاي قذافي در طرابلس پايتخت ليبي ادامه دارد اين عمليات از 10 روز پيش تحت عنوان عمليات " سپيده دم عروس دريا " آغاز شده است.

وي افزود : اين عمليات ابتدا طي فراخواني در پايگاه اجتماعي فيس بوک توسط فعالان سياسي آغاز شد آن گاه انقلابيون ليبي شنبه شب عمليات را به صورت ميداني آغاز کردند و درگيري هاي متعددي در طرابلس روي داد.

وي گفت : انقلابيون مقادير زيادي سلاح به غنيمت گرفتند و شب گذشته پايگاه هوايي و فرودگاه معيتيقه و همچنين منطقه سوق الجمعه ( جمعه بازار ) را به طور کامل به تصرف در آوردند.

سخنگوي رسمي جبهه انقلابيون 17 فوريه تاکيد کرد که مراکز امنيتي و پليس در منطقه سوق الجمعه به صفوف انقلابيون پيوستند و همه عناصر گردان هاي قذافي را از اين منطقه بيرون راندند.

به گفته وي شهر تاجوره نيز به طور کامل آزاد شد و شورايي غيرنظامي در کنار شورايي نظامي براي فرماندهي عمليات در اين شهر تشکيل شد.

بن سعود سپس از کاهش شديد قدرت قذافي در پايتخت خبر داد و گفت : پس از هدف قرار گرفتن پايگاه نظامي 72 به فرماندهي المعتصم پسر قذافي ، نيروهاي قذافي تا داخل پايگاه نظامي باب العزيزيه عقب نشستند. در اين ميان انقلابيون پس از چيرگي بر انبار مهمات پايگاه معيتيقه توانستند با استفاده از آن سلاح ها سوق الجمعه را تصرف کنند و همين مساله وضع امنيتي طرابلس را کاملا دگرگون کرد.

سخنگوي رسمي جبهه انقلابيون 17 فوريه در ادامه افزود : در زمان حاضر انقلابيون ، نيروهايي مجهز در منطقه جبل غربي و ديگر مناطق شرق پايتخت دارند که ماموريت آن ها برقراري امنيت و صلح پس از سقوط رژيم است.

وي بااشاره به اينکه تماس هايي با برخي رهبران در طرابلس برقرار شده و آن ها به طور محرمانه و از مدتي پيش به شوراي ملي انتقالي ليبي پيوسته اند ، افزود : اين افراد به محض سقوط پايتخت فعال خواهند شد و به انقلابيون که از چهار جهت وارد طرابلس خواهند شد ، مي پيوندند تا کنترل اوضاع را به دست گيرند.

" عبدالقادر بن سعود " در پايان تاکيد کرد : پس از سقوط رژيم قذافي ، پايتخت امن و آرام خواهد بود و اينک همه بررسي ها درباره مدت باقي مانده اندک تا دوره پس از قذافي است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها