کد خبر: ۱۸۰۷۲۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
یک دیپلمات بلندپایه غربی در گفت‌وگو با شبکه خبری المانیتور از اختلاف‌افکنی فرانسه در گروه ۱+۵ باری توافق با ایران در مذاکرات ژنو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری المانیتور در گزارشی از قول دیپلمات‌های غربی ادعا کرد کشورهای 1+5 بر سر متن پیش‌نویس طرح توافق دچار اختلاف هستند.

یک دیپلمات بلندپایه فعال در این مذاکرات به المانیتور گفته‌است ایران و کشورهای 1+5 قرار بود صبح روز شنبه مذاکرات سطح وزاری خارجه را از سر بگیرند اما این گروه دچار اختلاف نظر بودند و در بین خودشان تشکیل جلسه دادند.

این دیپلمات بلندپایه گفت: «آشکار است که بین 1+5 اختلافات جدی وجود دارد. ما قرار بود که این مذاکرات را ساعت 8:30 صبح مجدداً آغاز کنیم اما طرف غربی دچار اختلاف نظر است.»

وی افزود: «در واقع فرانسوی‌ها مانع بزرگ این توافق هستند.» وی تصریح کرد متن پیش‌نویس یک چارچوب توافق مشترک تهیه شده که طرفین روی آن کار می‌کنند، اما فرانسه می‌گوید این متن پیش‌نویس ما نیست.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه صبح روز شنبه به رادیو فرانسه گفت: «یک متن اولیه در اینجا هست که ما آن را نمی‌پذیریم. چندین ماده در آن هستند که ما از آن راضی نیستیم.»

گفته می‌شود فرانسه در خلال مذاکرات خواهان آن بوده است که ایران فعالیت‌های خود در رآکتور آب سنگین اراک را متوقف کند. ذخایر اورانیوم 20 درصدی ایران از جمله دیگر موارد مورد اشاره فرانسوی‌ها در این مذاکرات بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها