کد خبر: ۱۸۰۶۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
مارچلو ليپي سرمربي تيم فوتبال گوانگجو چين پيروزي در جام باشگاه هاي آسيا را با قهرماني در اروپا مقايسه کرده است.
ليپي ايتاليايي - که با تيم يوونتوس ايتالياي در سال 1996 فاتح رقابت هاي ليگ اروپا شده است - اعلام کرد بين دستاوردهاي قبلي او و قهرمان شدن در جام باشگاه هاي اسيا « تفاوتي وجود ندارد.»

باشگاه فوتبال گوانجو اورگرانده چين تنها 90 دقيقه با قهرماني در جام باشگاه هاي اسيا فاصله دارد و بعد از ظهر امروز در فينال اين رقابت ها با مصاف اف سي سئول کره جنوبي خواهد رفت.

با اين حال، اين سرمربي 65 ساله گفت قهرماني در جام باشگاه هاي اسيا ، قهرماني در جام جهاني با تيم ملي ايتاليا را در سال 2006 تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

ليپي در استانه ديدار مقابل اف سي سئول در گفتگو با خبرنگاران گفت:« صادقانه بگويم فکر مي کنم تفاوتي بين قهرماني در جام باشگاه هاي اسيا با قهرماني در رقابت هايي که پيشتر بدان ها دست يافتم، وجود ندارد.»

ليپي در عين حال گفت:« منطقي است که درک کنيم » قهرماني در رقابت هاي جام جهاني با قهرماني در هر جامي متفاوت است زيرا فتح جام جهاني بسيار دشوارتر است.

تيم فوتبال اورگرانده قصد دارد با قهرماني در جام باشگاه هاي اسيا و همچنين قهرماني در ليگ داخلي چين رکوردي بي سابقه از خود به جا بگذارد .

تيم فوتبال گوانگجو با به ثمر رساندن هشت گل در مقابل حريف خود در مرحله تيم نهايي - کاشيوا ريسول ژاپن - به فينال اين رقابت ها صعود کرد.

اما سوالاتي درباره قابليت هاي دفاعي اين تيم وجود دارد زيرا گوانگجو و اف سي سئول در مرحله رفت در سئول دو - دو مساوي کردند.

ليپي در اين باره گفت:« اين بازي اساني نخواهد بود. »

او همچنين گفت:« براي هر دو تيم اين بازي دشواري است اما هر دو تيم قابليت قهرماني را دارند . بنابراين حمايت هواداران خودي به ما کمک خواهد کرد تا بتوانيم در بازي امروز به پيروزي برسيم و قهرمان شويم.»

آخرين تيم چيني که قهرمان جام باشگاه هاي اسيا شد، تيم ليائونينگ بود که در سال 1990 به اين امر دست يافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها