کد خبر: ۱۸۰۶۱۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
رييس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال در واکنش به صحبتهاي رييس کميته پزشکي کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: AFC از عملکرد خوب ايران در مبارزه با دوپينگ تمجيد کرده و وجود 4 نمونه مثبت در 3 سال نتيجه خوبي است.
دکتر احمد هاشميان در توضيح صحبت‌هاي دکتر سينک، رييس کميته پزشکي کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) مبني بر اينکه از وضعيت دوپينگ در ايران نگران است، اظهار کرد: دکتر سينک گفت که طبق اطلاعات ارائه شده به AFC از سوي فيفا، از شش نمونه مثبت دوپينگ در آسيا بين سال‌هاي 2010 تا 2012 چهار مورد متعلق به ايران است.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: نکته مهم اين است که اطلاعات مربوط به دوپينگ در آسيا بايد از سوي اعضاي AFC به اين سازمان داده شود نه از سوي فيفا. نکته مهم‌تر اين است که آيا قابل باور است که در طي سه سال – از 2010 تا 2012 – تنها شش نمونه مثبت از 47 عضو AFC يافت شده باشد؟ آيا وقتي در ايران که به شدت با دوپينگ مبارزه مي‌شود و اقدامات زيادي درباره کنترل دوپينگ انجام مي‌شود، در سه سال چهار نمونه مثبت مي‌شود. در کشوري مثل افغانستان هيچ نمونه‌اي مثبت نمي‌شود؟

هاشميان افزود: نگراني دکتر سينک از وجود دوپينگ در ايران نبود بلکه او به اين دليل که در مسابقات بين‌المللي هيچ مشکلي در زمينه دوپينگ نيست و در ليگ‌هاي داخلي با دوپينگ روبه‌رو هستيم، به خاطر وجود دوپينگ در آسيا نگران بود.

رييس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال در ادامه گفت: اگر طي سه سال تنها چهار نمونه دوپينگ ما مثبت شده آيا رقم بزرگي است. دکتر سينک در همايش بين‌المللي علم و فوتبال از عملکرد ايران در مبارزه با دوپينگ تمجيد کرد و اگر چهار را بر سه تقسيم کنيد، رقم کوچکي به دست مي‌آيد که نشان مي‌دهد عملکرد ما در راه کنترل دوپينگ خوب بوده است.

هاشميان در پايان گفت: اساسا تعداد چهار نمونه مثبت از ايران نشان‌دهنده اين است که فعاليت‌ها در مبارزه با دوپينگ بيشتر از ساير کشورها بوده است. برخي کشورها ممکن است نمونه‌گيري چنداني براي کنترل دوپينگ نداشته باشند. دکتر سينک ايران را جزو کشورهاي برتر مبارزه با دوپينگ مي‌داند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها