کد خبر: ۱۷۹۹۳۱
زمان انتشار: ۲۳:۱۷     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

عفو بین‌الملل با انتقاد از اوضاع حقوق بشر در بحرین تاکید کرد: مسئولان بحرینی به جای رسیدگی به انتقادها علیه خود به سرکوب و بدنام کردن مخالفان خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت کشور بحرین در تاریخ 7 نوامبر 2012 چند تن از مخالفان بحرینی را که همه آن‌ها شیعه بودند، به اتهام آسیب زدن به امنیت کشور خلع تابعیت کرد.

این سازمان تصریح کرد: جواد و جلال فیروز، دو برادر که نمایندگان جمعیت اسلامی الوفاق در پارلمان بحرین بودند، در حال حاضر به لندن تبعید شده‌اند.

عفو بین‌الملل افزود: مسئولان بحرینی اخیرا تغییراتی را در قوانین مبارزه با تروریسم سال 2006 اعمال کردند که از جمله آن‌ها خلع تابعیت و دو برابر شدن مدت حبس افراد متهم به انجام اقدامات تروریستی است.

در همین راستا، حسیبة حاج صحراوی، معاون مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل عنوان داشت: خلع تابعیت ناقدان دولت خود شاهدی بر این است که مسئولان بحرینی به جای حل و فصل مشکلات و رسیدگی به انتقادها علیه خود، به سرکوب و بدنام کردن مخالفان خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: وزارت کشور بحرین باید هرچه سریعتر تصمیم پیشین خود را لغو و تابعیت 31 مخالف بحرینی را به آن‌ها پس دهد، چرا که این اقدامات "تلافی جویانه" تاثیر منفی بر مخالفت‌های مسالمت آمیز و آزادی بیان در این کشور می‌گذارد و پیامدهای خطرناکی علیه حقوق بشر در این کشور در پی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها