کد خبر: ۱۷۹۵۴۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران که به منظور دیدار با مقامات آفریقا به کینشازا سفر کرده است از دانشگاه اسلامی جامعه المصطفی و کلینیک ایران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان به عنوان فرستاده ویژه دکتر حسن روحانی، رییس جمهورکشورمان به منظور تسلیم پیام وی به همتای کنگویی خود و نیز مذاکره و تبادل نظر درباره توسعه مناسبات دو جانبه روز گذشته عازم آفریقا شد.

او در حاشیه این سفر از دانشگاه جامعه‌المصطفی و مرکز درمانی هلال احمر ایران بازدید کرد.

امیرعبداللهیان با حضور در کلاس درس دانشجویان و اساتید درباره مسائل آموزشی آن‌ها با کارکنان و دانشجویان این دانشگاه گفت‌وگو کرد.

وی پس از بازدید از کتابخانه و سایر بخش‌های از این دانشگاه در گفت‌وگوهایی با مدیر آن درباره رشته‌های تحصیلی‌، تعداد اساتید و دانشجویان‌، مسائل و مشکلات آموزشی و فرسودگی ساختمان دانشگاه انجام داد.

امیرعبداللهیان هم‌چنین از بخش‌های متعدد درمانگاه هلال احمر بازدید کرد و با بیماران و پزشکان به گفت‌وگو پرداخت.

او بر لزوم توجه بیش‌تر هلال احمر به مراکز هلال احمر در آفریقا تاکید کرد و با توجه به اصول سیاست خارجی کشورمان در آفریقا به تلاش به گسترش این مراکز به ویژه در مناطق محروم کشورهای این قاره با همکاری سایر مراکز دولتی، این فعالیت‌ها و موثر و مفید دانست و آن را یکی از مهم‌ترین راه‌های موثر برای شناخت ایران از سوی مردم آفریقا دانست.

به گزارش ایسنا،‌ در جامعه المصطفی کینشازا بیش از 120 دانشجو در سه رشته تحصیل می‌کنند. این مرکز در منطقه فقیرنشین این شهر قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها