کد خبر: ۱۷۹۵۲۹
زمان انتشار: ۱۸:۱۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

در حالی که تنها سه هفته از پایان تعطیلی دولت آمریکا گذشته است، صدها کارمند فدرال که در طول این بن‌بست سیاسی به کار مشغول بوده و پرداخت حقوقشان با تعویق مواجه شده، در حال تنظیم دادخواستی علیه دولت آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هافینگتون پست، در این دادخواست دولت آمریکا به نقض قانون استانداردهای کاری از جمله تعویق در پرداخت حقوق کارمندانی که می‌بایست در دوره تعطیلی دولت به کار ادامه می‌دادند، متهم شده است.

کارمندان اداره فدرال زندان‌های ‌آمریکا که جزو اولین شاکیان هستند، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که به اجبار حقوق از آن‌ها دریغ شده بود، در حالی که آن‌ها نمی‌دانستند چه زمانی معوقه‌ حقوق‌های خود را دریافت می‌کنند. به گفته آن‌ها، کارمندان چک حقوقی خود را در اوایل ماه دریافت کردند اما تا 24 اکتبر دریافتی ‌آن‌ها واریز نشد. به این ترتیب آن‌ها نسبت به اینکه شاید در ژانویه یک بار دیگر دولت تعطیل شود، ابراز نگرانی کردند.

دونالد مارتین، یکی از کارمندان اداره فدرال زندان‌ها در این خصوص گفت: این کاملا غیرمنصفانه است زیرا ما خانواده داریم و قسط می‌دهیم و باید نیازهایمان را تامین کنیم. با این دادخواست به سیاستمداران می‌گوییم که این اقدامات بر افراد عادی جامعه تاثیر می‌گذارد.

یکی دیگر از کارمندان این اداره گفت که قانونگذاران آمریکا، عدم رضایت و تشویشی که برای کارمندان فدرال به وجود آوردند را نمی‌فهمند.

طبق قانون استانداردهای کار، دولت ‌آمریکا با تاخیر در پرداخت حداقل حقوق کارمندان فدرال، مرتکب تخلف شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در پی مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با بودجه پیشنهادی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای سال آینده مالی، دولت واشنگتن برای نخستین بار در 17 سال گذشته تعطیل شد و این امر 16 روز به طول انجامید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها