کد خبر: ۱۷۹۳۰۴
زمان انتشار: ۲۱:۰۸     ۱۳ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، عبدالجبار العکیدی، رئیس شورای نظامی ارتش آزاد سوریه در استان حلب عنوان داشت: به دنبال لجاجت گروه‌های مخالف و یکپارچه نشدن آنها، ما مناطق تحت کنترل خود و راه‌های امدادرسانی را از دست دادیم. آخرین فاجعه صورت گرفته سقوط شهر السفیرة (شرق حلب) بود و من به همین دلایل از منصب خود در ریاست شورای نظامی مخالفان در حلب استعفا می‌دهم.

وی عنوان داشت که دلایل استعفای وی در سه امر خلاصه می‌شود: «نخست آن که جامعه بین‌الملل از حمایت مخالفان شانه خالی کرده است،‌ دوم دودستگی و عدم وحدت مخالفان و علت سوم درگیری "امیران جنگ" بر سر دستیابی به زمین.»

العکیدی خاطرنشان کرد: "انقلاب" سوریه نقاب را از صورت جامعه بین‌الملل کنار زد و زشتی و قباحت آن و توطئه چینی‌های آنها علیه مردم و این "انقلاب" را نشان داد.

وی با انتقاد شدید از رهبران مخالف که بر سر شهرت و قدرت با هم می‌جنگند، به "انقلابی‌های قهرمان که به دور از ریا و خودنمایی" می‌جنگند، درود فرستاد.

العکیدی با بیان این با استعفایش افراد جدید روی کار می‌آیند و فعالیت بیشتری در این شورا نظامی صورت می‌گیرد، گفت: با وجود استعفایم، به وظیفه خود در سایر میدان‌ها عمل خواهد کرد.

وی در مه 2012 از ارتش سوریه جدا شده و درگیری‌های حلب را راهبری کرد و پس از آن ریاست شورای نظامی این استان را عهده‌دار شد.

چند روز پیش از استعفای العکیدی، ارتش سوریه شهر استراتژیک السفیره در حومه حلب را تحت کنترل خود درآورد.

در همین راستا، فعالان سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه روستای "العزیزیة" واقع در شمال شهر السفیرة را نیز تحت کنترل خود گرفته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها