کد خبر: ۱۷۹۲۸۵
زمان انتشار: ۲۰:۵۵     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با جان کری همتای آمریکایی خود در ریاض به اختلاف نظر بین دو کشور درباره سوریه اذعان کرد و گفت: با واشنگتن در زمینه تاکتیک‌های رسیدن به مرحله انتقالی در سوریه اختلاف نظر داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «العربیه»،سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی در کفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در سفر دوره ای خود به منطقه به ریاض سفر کرده است، گفت: با واشنگتن در زمینه تاکتیک‌های رسیدن به مرحله انتقالی در سوریه اختلاف نظر داریم.

 

روابط ریاض و واشنگتن اخیر بر سر پرونده های منطقه از جمله سوریه، مصر و نیز ایران به سردی گرائیده است و سفر جان کری به عربستان در راستای ترمیم روابط دو کشور قابل ارزیابی است.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه افزود: ما توافق کردیم که بشار اسد در مرحله انتقالی هیچ نقشی نداشته باشد.

سعودالفیصل گفت: واشنگن و ریاض به دور از عاطفه به کار برای حل قضایای منطقه‌ای ادامه می‌دهند.

وی بدون اشاره به پشتیبانی نظامی و مالی عربستان به تروریست‌های سوریه، جامعه بین الملل را به ناتوانی برای توقف خشونت در سوریه متهم کرد.

سعود الفیصل افزود: خلع سلاح شیمیایی سوریه باعث پایان گرفتن درگیری‌ها در سوریه نشده است.

وی تاکید کرد: «کنارگیری عربستان از شورای امنیت به معنی کنار‌گیری از سازمان ملل نیست ، ما کنارگیری کردیم چرا که شورای امنیت در تعامل با قضایای خاورمیانه کوتاهی می کند.»

 

وزیر امور خارجه عربستان که حمایت‌های مالی و تسلیحاتی این کشور از مخالفان، سوریه را درگیر یک جنگ خانمان سوز کرده، ایران را به دخالت در امور داخلی سوریه متهم کرد و گفت: حضور نیروهای ایرانی در سوریه با سخنان این کشور مبنی بر حسن همجواری متناقض است.

 

فیصل با اشاره به حضور احتمالی مخالفان در اجلاس ژنو ۲ تصریح کرد: گفت وگوهایی بین معارضان برای حضور در نشست ژنو ۲ در جریان است ولی تصمیم گیری در این زمینه بر عهده خود آنهاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها